سایز متن   /

یکی از کارشناسان سیاسی مطرح در روسیه در مورد عملیات ترکیه در شمال سوریه موسوم به عملیات شاخه زیتون می گوید:  این حملات علیه کردها نیست بلکه علیه گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک است .

به گزارش کورد پاریز به نقل از کردستان ۲۴، الکساندر دوگین کارشناس سیاسی روسیه ، گروه پ.ک.ک را پیشقراول و مزدور آمریکا دانست و گفت: نباید بگوییم عملیات عفرین علیه کردهاست بلکه علیه گروه های تروریست مورد حمایت آمریکا همچون پ.ک.ک ست.

وی افزود:  ترکیه و سوریه بایستی برای یافتن راه حلی برای مسئله کرد در منطقه با هم مذاکره کنند. مسئله کرد بایستی حل شود اما نه به شیوه مورد نظر آمریکا.

سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی و جزیره را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین متصل کنند و کنترل منطقه وسیعی از نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما تشکیل کمربند کُردی در مناطق شمالی سوریه اکنون با مخالفت ترکیه مواجه شده است و ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ عملیاتی را علیه پ.ک.ک در شمال سوریه آغاز کرده است و بر اساس آخرین گزارش ها نیروهای ارتش ترکیه به ۳ کیلومتری عفرین رسیده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی