- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

گروه پ.ک.ک ۹۶۷ زن را در ۱۲ سال گذشته اعدام کرده است

روزنامه صباح نوشت:  نیروهای گروه جدایی طلب پ.ک.ک بسیاری از زنان را با فریب به صفوف ستیزه جویان خود ملحق کرده و ۹۶۷ نفر از آنها را در ۱۲ سال گذشته به دلایل مختلف اعدام کرده اند.

گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه صباح حاکیست، نیروهای پ.ک.ک اعضای زن خود را با روش های گوناگون فریفته و از آنها در صفوف ستیزه جویان به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند.
به نوشته این روزنامه، ‘اطلاعات گرفته شده از اعتراف اسرای پ.ک.ک و همچنین اسناد به دست آمده از مخفیگاه های این تشکیلات نشان می دهد که زنان جذب شده به صفوف نیروهای پ.ک.ک، اغلب مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی از سوی عناصر این تشکیلات قرار گرفته و در ۱۲ سال اخیر ۹۶۷ نفر از آنها اعدام شده اند.

بررسی تطبیقی وضعیت زنان و مردان در تشکیلات پ.ک.ک در دو نقطه مشخص؛ یعنی کمپ های کوهستان قندیل و همچنین مقرات این گروه در کشورهای اروپایی نظیر سوئد ، آلمان و چند کشور دیگر نشانگر سطحی بودن تفکرات اوجالان حتی در عمق تشکیلاتی این گروه است . هم اکنون که زنان و مردان در پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن نظیر پژاک ، کودار و … با تفکر نفی خانواده و زنان بدون مردان تعریف میشوند و انواع محدودیت های ضد انسانی و مغایر با حقوق بشر برای آنها اعمال میشود، زنان و مردان تشکیلاتی اروپانشین پ.ک.ک، پژاک و … در فضای عیش و نوش و خوشگذرانی، محیط غرب در حال گذران هستند و بی توجه به تفکرات اوجالان و حتی بدون در نظر گرفتن شرایط تاسف باری که برای زنان و مردان قندیل نشین جریان دارد تصاویر کودکان، خانواده، جشن ها و خوشگذرانی هایشان را با ژست مبارزه در صفحات مجازی شان منتشر می کنند.

در ایدئولوژی ها و مبانی فکریِ متأثر از مارکسیسم – لنینیسم نهاد خانواده عموماً نفی می شود. پ.ک.ک به عنوان یک گروه مارکسیست – لنینیست نگاه مثبتی به نهاد خانواده ندارد و آن را عامل عقب ماندگی زنان می داند. نگاهی به اساسنامه گروهک پژاک که شاخه ای از پ.ک.ک است نشان می دهد این گروه عدم وجود روابط دمکراتیک در مناسبات خانوادگی و جامعه را بهانه ای برای نفی خانواده برشمرده و در اساسنامه ی خود مدعی است که زن آزاد، به معنای جامعه ی آزاد است و جامعه ی آزاد نیز ملت دمکراتیک است در همین رابطه نقش سنتی مرد باید واژگون شود و این امر اهمیتی انقلابی دارد.

فریب زنان و دختران و بکارگیری آنان در فعالیت های خشن و مسلحانه در گروه پ.ک.ک به بهانه هایی همچون میهن پرستی و دستیابی به آزادی صورت می گیرد که بیانگر غالب بودن نگاه ابزاری نسبت به زن در پ.ک.ک است.