سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد برای مقابله با گروه تجزیه طلب پ.ک.ک تنها به عفرین اکتفا نخواهیم کرد و ارتش این کشور قصد دارد پس از تسلط بر منطقه عفرین در استان حلب سوریه، برای مقابله به پ.ک.ک به سمت منبج، عین العرب، تل أبیض، رأس العین و قامیشلو ییشروی کند. .

به گزارش کورد پاریز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت اگر ما وجدان خود را کنار می‌گذاشتیم؛ طی سه روز بر منطقه عفرین سوریه مسلط می‌شدیم.

اردوغان در جریان سخنرانی در کنفرانس عمومی حزب عدالت و توسعه در «مرسین» واقع در جنوب ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان عملیات «شاخه زیتون» تدابیر خوبی اتخاذ کردند تا به افراد غیر نظامی آسیبی وارد نشود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از رئیس جمهور ترکیه گزارش داد که «پس از پاکسازی عفرین از وجود جدایی طلبان پ.ک.ک، عازم منبج، عین العرب، تل أبیض، رأس العین و قامشلی (واقع در شمال سوریه)خواهیم شد تا این مناطق را نیز پاکسازی کنیم».

وی در ادامه ادعا کرد که نیروهای حاضر در عملیات شاخه زیتون «۸۵۰ کیلومتر مربع را در منطقه عفرین آزاد کرده اند و هدف آنان تسلط بر دو هزار کیلومتر مربع از این منطقه است.

وی ادامه داد که شبه نظامیان پ.ک.ک در پی ایجاد یک گذرگاه در مرزهای ترکیه هستند و «به آنان گفتیم که اجازه چنین کاری را نخواهیم داد». اردوغان ادامه داد: [شبه نظامیان پ.ک.ک] فکر میکردند که ما فقط به حرف زدن اکتفا خواهیم کرد. آنان ملت ترکیه و نیروهای مسلحش را نمی‌شناسند. پس از آن بود که نیروهای امنیتی ما آنچه را که لازم بود، انجام داد».

از ۲۰ ژانویه گذشته ارتش ترکیه به همراه شورشیان ارتش آزاد عملیات شاخه زیتون را علیه شبه نظامیان پ.ک.ک  آغاز کرده و به ۱۰ کیلومتری عفرین رسیده است.

سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی و جزیره را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین متصل کنند و کنترل منطقه وسیعی از نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما تشکیل کمربند کُردی در مناطق شمالی سوریه با مخالفت ترکیه و حتی آمریکا مواجه شده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی