- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ماهیت فرقه ای پ.ک.ک

یکی از اعضای سابق گروه پ.ک.ک می گوید: پ.ک.ک ماهیتی فرقه ای دارد و اعضا باید مرید و فرمانبردار رهبر فرقه باشند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی rasterast  “لالش قاسو”  از اعضای سابق پ.ک.ک که سال ها به خاطر عضویت در این گروه زندانی بوده و اکنون از مخالفان سرسخت پ.ک.ک می باشد در سایت شخصی خود تصویری از یک عضو پ ک ک را آورده که با بریدن بدن خود واژه “آپو”  (عبدالله اوجالان)  را روی بدون خود حک کرده است که خون از آن می چکد.

لالش قاسو در تحلیل این عکس با اشاره به بحث های روانشناختی می گوید:  اینگونه اقدامات فقط در فرقه ها امکانپذیر هستند چون در فرقه ها با شستشوی مغزی تلاش می کنند مریدان را همانند کسانی تربیت کنند که اراده ای از خود ندارند و اعضای گروه پ.ک.ک نیز عملا نشان می دهند مرید اوجالان هستند.

این عضو سابق پ.ک.ک در بخشی از مطلب خود می نویسد:  آمریکا به صورت هدفمند به پ.ک.ک کمک می کند و قرار است در آینده علاوه بر پ.ی.د. کنترل خود پ.ک.ک را نیز در دست بگیرد و در منطقه برای اهداف خود از آن استفاده ابزاری نماید.

گروه های مسلح و تجزیه طلب با بکارگیری تکنیک ها و روش های مختلف همواره در تلاشند تا ماهیت فرقه ایی خود را مخفی کرده و خود را به عنوان یک حزب یا گروه سیاسی معرفی کنند.

پ. ک.ک تا قبل از دستگیری عبدالله اوجالان بر تشکیلِ “کردستان بزرگ” تاکید می کرد پس از دستگیری اوجالان نیز هر گاه پ. ک.ک با دشواری هایی همچون:  کاهش عضوگیری، پایین آمدن روحیه اعضاء و سست شدن پایه های ایدئولوژیک نزد اعضاء مواجه شده است به ابزارِ آرمانگرایی کاذب و اغواگر (که ویژگی فرقه هاست) روی آورده است.

در درون تشکیلات گروه پ. ک.ک ملاک و معیار همه ی حقایق، سرکرده گروه عبدالله اوجالان (ملقب به آپو) است و همه ی کارها به او ختم می شود و مشروعیت اعضای گروه به میزان نزدیکی و دوری به آپو بستگی دارد.   بر این اساس آپو هرگز اشتباه نمی کند و هرچه می گوید، صحیح است.

رهبران فرقه ها برای کنترل اعضای خود  رشته ای از روش های روان شناختی بکار می برند که اصطلاحاً روش “کنترل ذهن و شستشوی مغزی” نامیده می شود.

گروه پ. ک.ک از زمان فریب دادن افراد و جذب آنها به گروه  و پس از آن در مرحله ی آموزش و همچنین در زمان به کار گیری و بهره کشی از اعضا از روش های کنترل ذهن بهره می گیرد. رهبران گروه پ. ک.ک با ایجاد هراس در ذهن اعضای گروه از فرار آنها جلوگیری می کنند. به اعضای ایرانی گروه بصورت مداوم گفته می شود که چنانچه از پ. ک.ک جدا شوند، از سوی دولت ایران اعدام می شوند و یا به اعضای ترکیه ای گروه گفته می شود که اگر از پ. ک.ک جدا شوند شکنجه و زندان های طولانی مدت در ترکیه در انتظار آنهاست.