- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

گلستان پرور: پ ک ک چیزی جز دروغ نیست

گلستان پروز همسر شوان پرور خواننده مشهور کرد که خود نیز خواننده مشهوری است در مصاحبه ای با رسانه های اقلیم کردستان درباره خاطرات خود با عبدالله اوجالان قبل از تاسیس پ ک ک و همچنین قبل از دستگیری و دیدار با وی در ایتالیا سخن گفت.

به گزارش کورد پاریز خانم گلستان پرور که قبلا در یک شبکه تلویزیونی وابسته به پ ک ک فعالیت می کرد

و از اعضای سابق این گروه بود، می گوید:  زمانی که در روستا بودم اوجالان برای دیدن من به منزل ما آمد اما پدرم با وی تند برخورد کرد و اجازه نداد مرا ببینید و به اوجالان می گفت به جای این بازی ها برو درست را جدی بگیر و به دنبال کار و زندگی باش تو چه کسی هستی که با دولت در بیفتی. پدرم کاری کرد حتی اوجالان ناهار هم نخورد و قهر کرد و رفت.

خانم پرور می گوید: زمانی که اوجالان در ایتالیا بود با وی دیدار کردم. وی سرگردان بود نمی دانست چه می کند. به افراد پ ک ک اعتماد نداشت. حق هم داشت چون بعدا من هم متوجه شدم پ ک ک ضعیف است و نیروی دفاعی ندارد.

گلستان پرور افزود: مسئولان پ.ک.ک آنقدر طبیعی دروغ می گفتند که تصور می کردم با همه دولت های اروپایی روابط خوبی دارند! در حالیکه بعدها ثابت شد روابط با چند نفر را با روابط با دولت ها اشتباه می گیرند. اوجالان می خواست در اروپا مستقر شود. وی از رفتن به قندیل می ترسید چون می گفت با رفتن او همه جا را بمباران خواهند کرد.

وی افزود: اعضای پ ک ک چنان تصویری از اروپا به ما نشان می دادند که گویی خیلی قوی هستند اما متوجه شدم چیزی نیستند. زیرا  نتوانستند حتی برای اوجالان جایی در اروپا پیدا کنند. آنها فقط با احزاب چپگرای اروپا رابطه دارند و این احزاب نیز ضعیف هستند و در حاشیه قرار دارند. اروپا و آمریکا نیز کردها را به عنوان یک نیروی سیاسی قبول نمی کنند. این واقعیت است و نباید خود را فریب دهیم.همین قضیه را در اقلیم کردستان عراق هم دیدیم. بعد از همه پرسی همه از موضع کشورهای جهان در قبال آن شوکه شدیم. قبل از همه پرسی همه سران و مقامات دنیا به اربیل می آمدند و می گفتند پیشمرگه با داعش می جنگد و از آن تشکر می کردند اما پس از حل مسئله داعش و مطرح شدن بحث همه پرسی، دیدیم که کشورهای دنیا خیلی راحت کردها را رها کردند و گفتند شما بخشی از عراق هستید و باید با دولت مرکزی گفتگو کنید.

این عضو سابق پ ک ک می گوید: در خاورمیانه نیز هیچ دولتی کردها را به عنوان نیروی سیاسی قبول نمی کند و حتی حاضر نیستند در این زمینه با آنها گفتگو نمایند. همین برای پ ک ک نیز اتفاق افتاد. تصور می کرد چپگرایان اروپایی برای آن ارزش قائل هستند اما پ ک ک رفتاری عقلانی نداشت. همچنین پ ک ک در اروپا خیلی خشونت انجام داد و این در شکل گیری تصویر پ ک ک در ذهن اروپایی ها تاثیر گذاشت. برخی از اعضای پ ک ک راهزنی می کردند اتوبان ها را مسدود می کردند مانع رفتن مردم به سر کار می شدند و این تاثیر منفی بر سیاست اروپا نسبت به کردها داشت. به حدی رسید که قبل از داعش اروپایی ها از کردها متنفر بودند. اکنون کمی تصویر بهتر شده است. قبل از داعش همه کردها را به عنوان تروریست می شناختند. سوئد و آلمان چنین بودند. خیلی وقت ها می ترسیدیم بگوییم کرد هستیم. چون با اتهام تروریستی بودن مواجه می شدیم.