سایز متن   /

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تصریح کرد: قبل از انقلاب در استان کردستان فقط یک مرکز تربیت معلم با ۶ رشته دبیری و ۳۶۰ دانشجو آن هم زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه وجود داشت اما امروز به برکت انقلاب تعداد زیادی مراکز آموزش عالی از دولتی و پیام نور و آزاد گرفته تا علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و … آن هم در مقاطع تحصیلات تکملی وجود دارد.

دکتر محمدقربان کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله  دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی به ما هویت, عزت و کرامت داد و یکی از دستاوردهای انقلاب احیای هویت ایرانی اسلامی بود, هویتی که رژیم پهلوی آن را از ما گرفته بود و یک هویت جعلی که ناشی از فرهنگ غرب و فرهنگ باستانی بود جایگزین آن کرده بود.

وی افزود: هر چند شعله های انقلاب اسلامی از سال ۴۲ آغاز شده بود اما امام خمینی (ره) با حمایت و پشتیبانی مردم توانست ماهیت واقعی سیاست های  آمریکا, اسراییل و رژیم پهلوی را برای عموم مردم آشکار کند و در مقابل ابرقدرت های دنیا بایستد و پیروز شود.

کیانی با بیان اینکه مردم ایران با دست خالی ولی با یاری و مدد خداوند و رهبری پیر فرزانه حضرت امام خمینی توانستند در مقابل اسلحه رژیم پهلوی بایستند و پیروز شوند گفت: امروز نیز نظریه پردازن و دانشمندان غربی به عظمت, قدرت و کلمات بررا و اثرگذار انقلاب ایران اذعان دارند و آن را پدیده  قرن اخیر می دانند.

وی گفت: هر کسی که بخواهد عزتمندانه سرپای خود بایستد نیازمند هزینه کردن است چه برسد به یک ملت که میخواهد روی پای خود بایستد, ملتی که حدود چند صد سال مستعمره غرب بوده است امروز ما داریم در مقابل دنیا می ایستم و این برای سردمداران قدرت سنگین و غیر قابل هضم است به همین دلیل درصدد نابودی آن هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ادامه داد:  برای اینکه عزت, استقلال و پایداری را که به برکت خون شهیدان و رهبری پیامبرگونه امام و نصیحت های داهیانه رهبر بدست آمده است را حفظ کنیم باید هزینه کنیم و در این راه ممکن است سختی هم بکشیم اما باید صبر و مقاومت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جایگاه و عزتی را که امروز مردم ما دارند نداشتند گفت: قبل از انقلاب امکانات کشور در آن حدی نبود که امکان تحصیل برای همه افراد جامعه فراهم شود و فقط تعداد محدودی میتوانستند وارد مدرسه شوند و بیشتر مردم بیسواد بودند آنهایی هم که سواد داشتند اکثرا در حد سواد خواندن و نوشتن بود اما امروز به برکت انقلاب در هر استان و هر شهرستان نه تنها مدرسه بلکه چندین مرکز آموزش عالی ایجاد شده است و امکان تحصیل برای همگان فراهم شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تصریح کرد: قبل از انقلاب در استان کردستان فقط یک مرکز تربیت معلم با ۶ رشته دبیری و ۳۶۰ دانشجو آن هم زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه وجود داشت اما امروز به برکت انقلاب تعداد زیادی مراکز آموزش عالی از دولتی و پیام نور و آزاد گرفته تا علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و … آن هم در مقاطع تحصیلات تکملی وجود دارد.

کیانی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان که مولد انقلاب اسلامی است شامل ۵ مرکز و یک واحد است که در  ۲۴۸ مقطع رشته که ۱۵۰ رشته آن تحصیلات تکمیلی است دانشجو پذیرش می کند.

 

وی گفت: امروز کشور ما با توجه به استقلال و عزتی که دارد نسبت به سایر کشورهای منطقه, در دنیا حرف برای گفتن دارد و هیچ مسئله ای بدون نظر ایران در منطقه قابل یگیری و انجام نیست و تمام اینها به برکت انقلاب و خون شهیدان است.

دکتر کیانی افزود: در طول ۳۹ سال از عمر با برکت انقلاب, همواره دشمن سعی کرده است که هر روز توطئه جدیدی علیه ملت ایران طرح ریزی کند اما مردم ایران باید بصیرت داشته باشند که عوامل پیدا و پنهان درونی و خارجی را به درستی تحلیل کنند چرا که ما دوران طولانی تاریخی استعمار, شیطنت و جفای کشورهای اروپایی و حتی کشورهای همسایه را دیده ایم پس باید هوشیارانه تر مسائل را تحلیل کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: امروز انقلاب های دنیا الهام بخش انقلاب اسلامی است و این انقلاب تنها برای یک کشور و یک منطقه نیست بلکه میتواند تمام دنیا را به سعادت برساند چرا که ارزش های انقلاب اسلامی کل بشریت را مدنظر قرار داده است و الهام گرفته از قرآن و سنت است.

رییس داشنگاه آزاد اسلامی استان کردستان در ادامه به سیاست های دانشگاه براساس استراتژی هیات امنا, هیات موسس و ریاست عالی آن اشاره کرد و گفت:  اولین اولویت ما  کیفی سازی و بهبود شاخص های کیفیت در حوزه فرهنگی, پژوهشی, آموزشی, دانشجویی و سایر حوزه های مرتبط با دانشگاه است.

وی با بیان اینکه نسخه راهبردی موثر و اصلی برای توسعه و نجات کشور از وابستگی, اقتصاد مقاومتی مورد تایید رهبر است گفت: با توجه به اینکه رکن و استراتژی اساسی اقتصاد مقاومتی, فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها است تلاش کرده ایم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری, تمام امکانات دانشگاه را در جهت فعالیت های دانش بنیان هدایت کنیم.

دکتر کیانی یکی از برنامه دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را توسعه

ای جدید که در دنیا در حال گسترش است هستیم و امیدواریم با ایجاد این رشته های بین رشته ای در جهت تامین نیاز جامعه و تامین منابع انسانی و تولید علمی که منجر به رفاه و تولید ثروت در جامعه شود بتوانیم گام های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه شاهد رشد سریع دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین در دنیا هستیم دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز با اصلاح فرایندها در داخل دانشگاه سعی در رسیدن به دانشگاهی کارآفرین را در دستور کار خود داده است که بتواند در کنار رسالت اصلی خود در حوزه آموزش, با مشارکت و انعقاد قراردادهایی با دستگاه های مختلف اجرایی استان بتوانیم مسائل مختلف جامعه, استان و منطقه را به درستی رصد و تحلیل کنیم و نسخه های اصلی برای برون رفت از مشکلات را بصورت علمی و دانشگاهی ارائه دهیم.

دکتر کیانی یادآور شد: با توجه به اینکه امروز خروجی اکثر دانشگاه ها, فردی مدرک دار, بیکار و در عین حال توقع دار است باید تلاش کنیم با توجه به امکانات, پتانسیل ها و ظرفیت های که دانشگاه ها دارند, فارغ التحصیلی را روانه بازار کار کنیم که نه تنها به فکر استخدام در مراکز و دستگاه های دولتی نباشد بلکه فردی کارآفرین, متخصص و توانمند باشد که برای خود و دیگران نیز شغل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه برای سال آینده  توسعه فیزیکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نداریم گفت: امسال با استفاده از مشارکت دادن خیرین, معتمدین و انجمن خیرین دانشگاه ساز یک مجتمع آموزشی دانشگاهی و یک مسجد, چند سویت ویژه مهمانان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بانه با مساحت ۳۳۰۰ مترمربع آماده بهره برداری کرده ایم و در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: البته شیوه استفاده از این مشارکت در نوع خود کم نظیر بود چرا که هر خیری متناسب با توان و ظرفیت خود یک قسمت از پروژه را برعهده گرفت و پیگری و اجرا امور به وسیله خود خیر انجام می شود و دانشگاه فقط نقش نظارتی داشت.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی