- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کامیون حامل تسلیحات آمریکائی برای پ‌ک‌ک توقیف شد

یک دستگاه کامیون حاوی تسلیحات سنگین که از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» برای تجزیه طلبان پ‌ک‌ک در عفرین ارسال شده بود، توقیف شده است.

به گزارش کورد پاریز  ینی‌شفق در خبری از کشف کامیون حامل تسلیحات سنگین برای گروه پ‌ک‌ک از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» خبر داد.

نورالدین الزنکی یکی از معارضان سوری در این باره به ینی‌شفق اعلام کرد: پس از متوقف کردن کامیونی که مدعی حمل سوخت بود و بازرسی از آن مشخص شد که محموله آن مقادیر زیادی از سلاح های آمریکائی است که برای جدایی طلبان پ‌ک‌ک در عفرین ارسال شده بود.

این معارض سوری در ادامه تصریح کرد که تسلحیات مذکور شامل راکت انداز، تفنگ ها و مسلسل های پیشرفته به همراه گلوله های آن، اسلحه های خودکار، سیستم ها و تسلیحات ضد تانک و ضد هواپیما بوده است.

این در حالیست که ترکیه تا کنون بارها اعتراض خود را از ارسال سلاح های آمریکائی به گروه های کُردی معارض خود در شمال سوریه به اطلاع مقامات آمریکائی رسانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  روز ۷ ماه می ۲۰۱۷ با وجود مخالفت های ترکیه مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.

از آن تاریخ تا کنون صدها کامیون تجهیزات برای گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به «YPG» ارسال کرده است. منابع ترکیه ای اعلام داشته اند این کامیون ها از نقطه مرزی سیملکا از اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل «پ.ک.ک» در خاک سوریه شده اند.۱۴۰۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی سبک و سنگین برای شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک در سوریه ارسال شده است.

طبق اسنادی که از وزارت دفاع آمریکا به دست خبرگزاری آناتولی رسیده، در لیست تسلیحات آمریکایی که در ماه جولای ۲۰۱۷  به دست پ.ک.ک در سوریه رسیده است، ۱۲هزار کلاشینیکف، ۶ هزار سلاح نیمه سنگین، ۳۵۰۰ سلاح سنگین، ۳۰۰۰  RPG-7 آمریکایی، ۱۰۰۰ پدافند AT-4 آمریکایی و روسی. ۲۳۵ راکد خمپاره، ۱۰۰ نشان شکن، ۴۵۰ دوربین مادون قرمز از نوع  PV-7 و ۱۵۰ دوربین لیزری وجود داشته اند.