سایز متن   /

به تازگی فیلمی لو رفته از اردوگاه های گروه تجزیه طلب پ.ک.ک / پژاک در فضای مجازی منتشر شده که در آن شبه نظامیان پ.ک.ک و پژاک نماز و اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفته اند.

به گزارش کورد پاریز در این ویدئو، یکی از اعضای پ.ک.ک جلوتر از دیگران ایستاده و بقیه پشت سر وی به صف ایستاده اندو ده ها نفر نیز تماشاگر این صحنه هستند. نفر جلو هنگام گفتن اذان و در عبارت “حی علی الصلاه”  بجای واژه الصلاه از اسامی زنان استفاده کرده و در ادامه اشارات جنسی بکار می برد و بقیه اعضا شروع به خنده و تمسخر می کنند.

تمسخر نماز و اعتقادات مسلمانان از سوی گروه پ.ک.ک پیشینه ای به قدمت تاریخ این گروه دارد. جامعه کردهای ترکیه جامعه ای دیندار و متدین است . پ. ک.ک به دلیل حاکم بودن تفکرات و نگاه اومانیستی و الحادی در ساختار آن که با منویات دینی مغایرت دارد نتوانست در بخش عظیمی از جامعه کُردهای ترکیه نفوذ کند.

عبدالله اوجالان  پ.ک.ک را بر اساس اصول مارکسیسم – لنینیسم تأسیس کرد و شخصیتی به شدت چپگراست که به هیچ وجهً اعتقادی به دین ندارد. اگر چه وی در یک خانواده مسلمان به دنیا آمد ولی بعدها و بویژه پس از آشنایی با افکار چپگرایانه از دین فاصله گرفت.

گروه خشونت محور و تجزیه طلب پ.ک.ک/پژاک در اوج ریاکاری در سالهای اخیر تلاش کرده تا با انتشار پیام هایی در اعیاد مسلمانان خود را به گونه ای دیگر نشان دهد که انتشار فیلم فوق پشت پرده این گروه اپورتونیست و فرصت طلب را عیان ساخت . در واقع اگر روزی پای خبرنگاران آزاد به قلعه خشونت طلبان پ ک ک و شاخه هایش در قندیل و کمپ های آن باز شود چهره واقعی این گروه بیش از پیش آشکار خواهد شد.

پ.ک.ک در مناطق کردنشین شمال سوریه که تحت کنترل این گروه قرار دارد، با تغییر محتوای برخی از کتاب های درسی، افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان رئیس زندانی پ.ک.ک را در مواد درسی گنجانده است و با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده ها از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.

آذر ماه ۱۳۹۵ نیز شاخه پ.ک.ک در سوریه به مدیران مدرسه متوسطه مناحیل البیر در شهر قامیشلو اعلام کرده بود که موضوعاتی همچون: آشنایی با تفکر و اندیشه های عبدالله اوجالان و ایدئولوژی پ.ک.ک باید در مواد درسی دانش آموزان گنجانده شود اما مسئولان مدرسه از پذیرش چنین درخواستی سرباز زدند.  اعضای مسلح پ ک ک به مدرسه متوسطه مناحیل البیر حمله کردند و مدرسه را تعطیل کردند. قبلا نیز مدیر این مدرسه از سوی پ.ک.ک تهدید شده بود. در این مدرسه در دو شیف صبح و عصر حدود دو هزار دانش آموز درس می خواندند اما به دست عوامل پ ک ک مدرسه تعطیل شد. آنها به دانش آموزان گفتند دیگر به مدرسه نیایند و در مدرسه را نیز قفل کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی