سایز متن   /

رئیس مستعفی پارلمان کردستان در پیامی خواستار حمایت جامعه جهانی و آزادیخواهان جهان از عفرین برای توقف حملە ترکیه به این منطقه شده و تأکید کرد که جنگ با کُردها برای ترکیه محکوم به شکست است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شارپرس، یوسف محمد صادق در پیامی در خصوص وضعیت اخیر منطقه کردنشین عفرین در سوریه که هدف حملات شدید ارتش ترکیه و مخالفین سوری قرارگرفته است، خطاب به جامعه جهانی، نهادهای بین‌المللی و آزادیخواهان جهان، خواستار حمایت همگانی از عفرین شد.

وی در این پیام آورده که مردم کرد در سوریه بار دیگر هدف حملات خصمانه ای از سوی ترکیه و همکاران این کشور قرارگرفته و این در حالی است که جهان مدیون فداکاری‌های نیروهای کرد سوری YPJ و YPG و ارتش سوریه دمکرات است که از عفرین و کوبانی تا شنگال و رقا و دیرالزور در مقابل درنده‌ترین گروه تروریستی جهان مبارزە کرده‌اند.

رئیس مستعفی پارلمان کردستان همچنین تأکید کرده امروز دفاع از مردم صلح‌طلب و ضد ترور عفرین، وظیفه‌ای همگانی است و همگان باید اعمال فشار برای توقف حملات ارتش ترکیه به عفرین را آغاز کنند.

یوسف محمد دفاع از عفرین، به‌عنوان یک هم‌پیمان اصلی در جنگ با داعش در خاورمیانه را، وظیفه اخلاقی و انسانی جامعه جهانی، سازمان ملل و ائتلاف جهانی ضد داعش، دانست.

وی همچنین از دولت ترکیه نیز می‌خواهد، برای حل مشکلات خود با کُردهای سوریه، به‌جای جنگ، به صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز بیندیشد، چراکه جنگ با کُردها برای ترکیه محکوم به شکست است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی