سایز متن   /

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در نشست گروهی نمایندگان حزب حرکت ملی در مجلس، آمریکا را به نقض قوانین بین المللی در سوریه و حمایت از جدایی طلبان پ.ک.ک با هدف محاصره ترکیه متهم کرد.
به گزارش کورد پاریز دولت باغچه لی با اشاره به ایجاد ۱۲ پایگاه نظامی در شمال سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد که آمریکایی ها به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند و امروز با حمایت از جدایی طلبان پ.ک.ک و شاخه های اقماری این گروه در سوریه، شمال سوریه را به جولانگاه خود و منطقه ای تحت اشغال گروه های تروریستی تبدیل کرده اند.

دولت ترکیه می گوید: منطقه عفرین به پرورشگاه عناصر گروه پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش تبدیل شده است که تحت رهبری آمریکا تهدیدی علیه ترکیه محسوب می شوند.
دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از پ.ک.ک اعلام و در چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.

سفیر سوریه در لبنان در حاشیه کنفرانس بین المللی ‘اعراب و ایران’ در بیروت با اشاره به اقدام آمریکا برای ایجاد گروه های مسلح جدید تاکید کرد که ارتش و ملت سوریه در کنار همپیمانان این اقدامات را ناکام خواهند گذاشت.
علی عبدالکریم علی اقدامات آمریکا در منطقه را مخالفت با قوانین بین المللی و مغایر با حاکمیت و یکپارچگی سوریه دانست.
وی همچنین حملات ترکیه به مناطق شمالی سوریه را نیز در تضاد با حاکمیت ملی سوریه و برخلاف قوانین بین المللی عنوان کرد.
دومین کنفرانس بین المللی اعراب و ایران صبح امروز با حضور متفکران و اندیشمندان از کشورهای عربی و اسلامی در بیروت گشایش یافت و تا فردا ادامه خواهد یافت.

بنا بر اعلام روزنامه استار، در پی حمله توپخانه ای چند روز پیش ارتش ترکیه به نقاط استراتژیک و محل استقرار شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک در عفرین، ۳۰ تن از جدایی طلبان کشته شده اند.
این منبع خبری ترکیه از آمادگی نیروی زمینی ارتش ترکیه و همچنین هماهنگی با ارتش آزاد سوریه به منظور آغاز عملیات در عفرین ، همچنین استقرار حداقل ۲۰ هزار سرباز منتظر فرمان حمله به عفرین، خبر داد.
بنا به اعلام رسانه ها، دولت ترکیه قصد دارد در عفرین و منبچ سوریه عملیات نظامی علیه گروه های مورد حمایت آمریکا شامل پ.ک.ک، شو شاخه های این گروه همچون: پ.ی.د و یگان های مدافع خلق سوریه(YPG) را آغاز کند.
ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.

به اعتقاد مشاور ارشد اردوغان، آمریکایی ها به منظور مهار گسترش نفوذ ایران، روسیه و ترکیه در سوریه، به هر روش ممکن، حتی حیله و دروغ و یا همکاری و تقویت گروه های تروریستی، قصد ماندن در این کشور را دارند.
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان با انتشار مقاله ای با عنوان ‘تلاش آمریکا برای ماندن در سوریه’ در روزنامه ینی بیرلیک، ضمن بررسی موضع آمریکا در قبال سوریه از این زاویه، می نویسد: طراحی فتنه آمریکایی ها در شمال عراق ناکام ماند و آن ها امروز به هیچ عنوان نمی خواهند جبهه سوریه را نیز به محور ایران، ترکیه و روسیه واگذار کنند.
نیروهای آمریکایی مدت هاست که با ارسال سلاح به پ.ک.ک موجب تنش میان روابط خود با ترکیه شده اند.

مولود چاووش اوغلو در حاشیه نشست ‘ثبات و امنیت شبه جزیره کره’ در ونکوور کانادا به خبرنگاران گفت: اقدامات نظامی کشورش در مناطق شمالی سوریه علیه پ.ک.ک به عفرین محدود نخواهد بود و در منبج و شرق فرات نیز ادامه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به دیدار خود با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود و مذاکره با وی در خصوص برنامه تشکیل ارتش ۳۰ هزار نفری مرزی در خاک سوریه از سوی ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که این ارتش شامل عناصر تروریستی است و با تشکیل آن، روابط ترکیه با آمریکا آسیب جبران ناپذیری خواهد دید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی