سایز متن   /

روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد که آغاز عملیات ارتش ترکیه با حملات توپخانه ای به عفرین در شمال سوریه، موجب وحشت نیروهای پ.ک.ک شده به طوری که این گروه جدایی طلب را به تحرکاتی از جمله ساخت بیمارستان صحرایی و درخواست کمک از سایر گروه ها ی شورشی وادار کرده است.

به گزارش کورد هوال وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان ‘تحرکات ناشی از وحشت پ.ک.ک’ نوشت: حملات غافلگیر کننده توپخانه ارتش ترکیه به عفرین سران پ.ک.ک در این منطقه را به وحشت انداخت و تحرکات این گروه را برای مقابله با عملیات ارتش ترکیه تشدید کرد.
به نوشته این رسانه، “محمود برخودان” از فرماندهان جدید پ.ک.ک به شبه نظامیان تحت امر خود دستور آماده باش و مقابله با نیروهای مسلح ترکیه و از بین بردن گذرگاههای عبور تانک را داده است.
ینی شفق مدعی شد: نیروهای پ.ک.ک با اجبار و زور اسلحه، مردم عرب منطقه عفرین را به مقابله با ارتش ترکیه در خط مقدم جبهه درگیری وادار کرده و افراد فراری از جبهه، هدف گلوله پ.ک.ک قرار می گیرند.
به نوشته این رسانه نزدیک به دولت ترکیه، پ.ک.ک قصد دارد بعضی از مناطق مسکونی عفرین را مورد حمله موشکی خود قرار داده و با نسبت دادن این حملات به ارتش ترکیه و انتشار تصاویر آن در رسانه های اجتماعی، احساسات و افکار جامعه جهانی را علیه ترکیه تحریک کند.
ینی شفق تاکید کرد: وحشت سران پ.ک.ک از حملات ارتش ترکیه به حدی است که دستور تخلیه بیمارستانهای مرکزی شهر عفرین از بیماران را صادر کرده اند تا مجروحان جنگی بلافاصله تحت مداوا قرار گیرند و همچنین دستور ساخت چهار بیمارستان صحرایی را به نیروهای تحت امر خود داده اند.
به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ک.ک به منظور تقویت جبهه مقابله با ارتش ترکیه، از سایر گروه های شورشی نیز ستیزه جو وارد کرده اند به طوری که امروز بیش از ۴۰۰ ستیزه جوی داعشی تحت حمایت آمریکا لباس پ.ک.ک را به تن کرده و به صفوف نیروهای معارضان کُرد سوری در عفرین پیوسته اند.
ارتش ترکیه از روز شنبه هفته جاری حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.
یگان های توپخانه ای نیروهای مسلح ترکیه از پایگاه های واقع در شهرستان های ریحانلی و کیریک خان استان حاتای و همچنین منطقه کاهش تنش ادلب مواضع پ.ک.ک و پ.ی.د را گلوله باران کردند.
یگان های ارتش ترکیه امروز بیش از ۳۶ بار مناطق باسوفان، جندرس، دیر بلوط و راجو از توابع عفرین را با استفاده از آتشبارهای توپخانه گلوله باران کردند.
مقامات دولت ترکیه در روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با شاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار می دادند.

روزنامه استار چاپ ترکیه دو هفته قبل نوشت: با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه در عفرین، نیروهای پ.ک.ک برای مقابله با این عملیات، کریدور و کانال عریض و طویلی از عفرین تا کوه پارسا در شمال منطقه اعزاز ایجاد کرده اند تا از این طریق بتوانند از وضعیت محاصره نیروهای ارتش ترکیه خارج شوند. استار اضافه کرد: عناصر گروه پ.ک.ک همچنین با مین گذاری در اطراف عفرین، دام هایی را برای نیروهای ارتش ترکیه آماده کرده اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی