سایز متن   /

وبسایت اینترنتی روزنامه استار در خبری نوشت: بر اساس توافق مخفی صورت گرفته میان آمریکا و پ.ک.ک نیروهای آمریکایی در قبال دسترسی به منابع نفت و گاز موجود در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان پ.ک.ک تلاش خواهند کرد که یک دولت کُردی در مناطق تحت اشغال این گروه جدایی طلب تشکیل شود.
به گزارش کورد پاریز به نقل از وب سایت روزنامه استار،  حمایت مالی ـ اقتصادی ـ تسلیحاتی از شاخه های پ.ک.ک در سوریه، تشکیل یک ارتش منظم در مناطق تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (HSD)، تقویت مدیران محلی، تشویق شرکت های غربی در بازسازی شهر رقه، ایجاد نظام قضایی در دولت جدید، ایجاد سامانه دفاع موشکی در منطقه تحت کنترل پ.ک.ک، تاسیس دفاتر دیپلماتیک، حمایت از روند انتخاباتی در این منطقه و حمایت از شاخه سیاسی پ.ک.ک موسوم به PYD در حین مذاکرات با دولت سوریه از جمله اقداماتی است که آمریکایی ها طبق مفاد توافقنامه در قبال دسترسی به منابع نفتی شمال سوریه انجام می دهند.
سپتامبر سال گذشته میلادی نیز روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و نیروهای پ.ک.ک، سود روزانه ۱۰ میلیون دلاری قاچاق نفت از منطقه حسکه ـ رمیلان سوریه به عین زاله عراق را میان خود تقسیم می کنند.
ارسال تسلیحات از سوی دولت آمریکا به شاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه  در یکسال گذشته، موجب بروز تنش بین آمریکا و ترکیه شده و روابط دو طرف را تا آستانه بحران سوق داده است.

مقامات آنکارا چندان به وعده های آمریکا برای مقابله با پ.ک.ک امیدوار نیستند. رفتار دوگانه آمریکا در قبال پ.ک.ک خشم مقامات آنکارا را به دنبال داشته است. واشنگتن از یکسو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و از سوی دیگر به بهانه مبارزه با داعش برای شاخه پ.ک.ک در سوریه سلاح و تجهیزات نظامی ارسال می کند.

پایگاه خبری کُردی Basnuce نیز پیش از این اعلام کرده بود: آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی