سایز متن   /

سه حزب مخالف منطقه کردستان عراق؛ «ائتلاف برای عدالت و دموکراسی»، «گوران» و «جماعت اسلامی» برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است ماه می برگزار شود، ائتلاف واحدی تشکیل دادند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه سومریه عراق، سه حزب مخالف کردی، «ائتلاف برای عدالت و دموکراسی» به ریاست «برهم صالح»، «جماعت اسلامی» و «گوران» (تغییر) برای شرکت در انتخابات پارلمانی ائتلاف تشکیل داده‌اند.

این احزاب که از آنها به عنوان احزاب اپوزیسیون تشکیلات منطقه کردستان عراق یاد می شود در اولین اقدام مشترک خویش در ماه جاری در قالب هیاتی مشترک راهی بغداد شده و با حیدر العبادی نخست وزیر، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق و رهبر جریان ائتلاف دولت قانون و سایر مقامات عراقی دیدار و گفتگو کردند.
این در حالی است که دو حزب حاکم در کردستان عراق یعنی حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و اتحادیه میهنی کردستان عراق تلاش زیادی کردند که احزاب کرد عراقی در قالب ائتلافی یکپارچه وارد انتخابات پارلمان در عراق شوند.

شبکه اسکای‌پرس عراق نیز مدعی شد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در انتخابات آتی، با سازمان «بدر»، «عصائب اهل الحق» و «گردان‌های حزب‌الله» این کشور هم ائتلاف شده است.

دو حزب «اتحاد القوی العراقیه» به ریاست «سلیم الجبوری»، رئیس این پارلمان و «ائتلاف الوطنیه»، به ریاست «ایاد علاوی»، معاون رئیس‌جمهور عراق برای شرکت در انتخابات آتی عراق تحت فهرستی واحد توافق کردند.

انتخابات عراق قرار است در ۱۲ می، آینده برگزار شود هرچند که برخی طرف‌ها خواستار به تاخیر آن هستند اما نخست‌وزیر و بسیاری از مقامات ارشد کشور، بر ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر تاکید دارند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی