سایز متن   /

روزنامه صباح چاپ ترکیه نوشت: گروه جدایی طلب پ.ک.ک با کمبود نیرو مواجه شده و در تاکتیکی جدید، نوجوانان خانواده های کرد تبار اروپایی را فریفته و سرانجام می رباید و به ارتفاعات قندیل در شمال عراق منتقل می کند.

به گزارش کورد پاریز، وبسایت اینترنتی روزنامه صباح در گزارشی با عنوان ‘پ.ک.ک نوجوانان کردتبار اروپایی را می رباید’ نوشت: کشته شدن و دستگیری بسیاری از عناصر پ.ک.ک در پی درگیری های اخیر با ارتش ترکیه موجب کاهش شدید نیروهای این گروه تروریستی شده و از سوی دیگر جوانان کرد داخل ترکیه نیز رغبتی برای پیوستن به پ.ک.ک را ندارند.
به نوشته این رسانه، بی میلی کردهای داخل ترکیه به عضویت در پ.ک.ک و کشته شدن تعداد زیادی از ستیزه جویان این گروه تروریستی موجب شد تا سران پ.ک.ک به منظور جبران کمبود نیرو، در یک استراتژی جدید به جذب و ربودن نوجوانان خانواده های اروپایی کردتبار بپردازند.
روزنامه صباح مدعی شد: عوامل پ.ک.ک تاکنون نوجوانان ۱۴ـ ۱۷ ساله ۵۱ خانواده کردتبار در کشورهای فرانسه، بلژیک، سوئد، آلمان و سوییس را به بهانه عضویت در انجمن های ورزشی و فرهنگی ربوده و به اردوگاه های شمال عراق منتقل کرده اند.
این رسانه همچنین افزود: بعضی از جوانان کُردتبار در اروپا به انجام کارهای مجرمانه از جمله توزیع مواد مخدر مشغول هستند و سران پ.ک.ک با ترساندن آنها مبنی بر اینکه ‘پلیس شما را شناسایی کرده و در پی دستگیری شماست’ تلاش می کنند آنها را از اروپا فراری داده و به طرف اردوگاههای پ.ک.ک در عراق و ترکیه هدایت کنند.
روزنامه صباح تاکید کرد: با انتشار تصاویر این نوجوانان کُرد اروپایی در میان ستیزه جویان پ.ک.ک، خانواده این نوجوانان به شدت معترض و پیگیر این ماجرا شدند اما عوامل پ.ک.ک در اروپا این خانواده ها را تهدید کرده و به آن گفته اند که اگر فرزندانتان را دوست دارید، از پیگیری این ماجرا خودداری کنید و گر نه سرنوشت شومی در انتظار شما و فرزندانتان خواهد بود.
پ.ک.ک بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.
این تشکیلات حدود هشت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.
دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی