سایز متن   /

همزمان با رسانه ای شدن تاریخ برگزاری “کنگره ملی برای حل بحران سوریه” در سوچی، یک کارشناس روسیه می گوید: شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD و نیز شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS قادر نیستند از حقوق کردهای سوریه در این کنگره دفاع کنند .
به گزارش کورد پاریز به نقل از اسپوتنیک، “ایگور واسیلو” کارشناس روسیه که تحولات مناطق کردنشین شمال سوریه را دنبال می کند معتقد است باید نخبگان کردهای سوریه خود را از پ.ک.ک و رقیب آن یعنی ENKS دور کنند و در قالب پلاتفرمی جدید در کنگره سوچی شرکت کنند تا قادر باشند از حقوق خود در سطح بین‌المللی دفاع کنند.
این کارشناس حوزه تحولات بین‌المللی در روسیه افزود: در شرایط فعلی لازم است کردها به عنوان دومین تشکل بزرگ قومی در سوریه در کنگره سوچی شرکت داشته باشند تا حقشان ضایع نشود و باید براساس آلترناتیو سوم به پیش روند. زیرا فعالان سیاسی کُرد که در حال حاضر در میدان سیاسی سوریه و به نام کردها حضور دارند همچون: ENKS و PYD در سطحی نیستند که بتوانند از حقوق کردها در این کنگره دفاع کنند و احتیاج هست که افرد و گروههای دیگری از کردها در این کنگره شرکت کنند. باید کردهای سوریه پلاتفرمی ویژه به منظور گفتگو تشکیل دهند .
در پایان نشست آستانه ۸ به منظور حل بحران سوریه، سه کشور اصلی صاحب نفوذ در این مسئله یعنی روسیه، ترکیه و ایران تصمیم گرفتند که کنگره ملی را برای حل بحران‌ سوریه در ۲۹ و ۳۰ ژانوئیه ۲۰۱۸ در سوچی روسیه برگزار کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید: روسیه تمامی تشکل و نیروهای اپوزیسیون سوری را به کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی دعوت کرده است. براساس اظهارات دیپلمات‌های مرتبط با قضیه تاکنون ۱۷۰۰ تن به این گنگره دعوت شده‌اند. نماینده‌ی رئیس جمهور روسیه در امور سوریه (الکساندر لاورنتیو) هم گفت: معلوم نیست که این کنگره چند روز ادامه داشته باشد شاید هم این پروژه ۶ ماه تا یکسال طول بکشد.
الکساندر لاورنتیو درخصوص مشارکت کردها در این کنگره نیز گفت: ما نگرانی‌ و ملاحظات ترکیه درخصوص عدم حضور گروه های اقماری پ.ک.ک در این کنگره را درک می کنیم و در حال آماده کردن لیستی از شخصیت‌های بی‌طرف از کردهای سوریه هستیم تا برای آنها ارسال و به کنگره دعوت شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی