سایز متن   /

یک نماینده پارلمان عراق و عضو جنبش گوران از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست برای توقف خشونت اقلیم کردستان عراق علیه مردم معترض در سلیمانیه دست به کار شوند.
به گزارش کوردپاریز نقل از «فرات نیوز»، «هوشیار عبدالله» یکی از اعضای جنبش گوران و نماینده پارلمان عراق از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست تا با اقدامات مسئولان اقلیم کردستان برای سرکوب اعتراضات مردمی در این منطقه مقابله کند.

عبدالله اعلام کرد که کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ تن دیگر و بازداشت صدها نفر از فعالان کُرد در سلیمانیه و شهرهای مجاور آن از پیامدهای تحولات اخیر در اقلیم کردستان بوده و این سرکوب و خفقان منجر به وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

وی تأکید کرد که بازداشت فعالان و شهروندان کُرد به صورت انتقام جویانه و بی دلیل صورت می گیرد و تنها هدف از آن انتقام از افرادی است که در تظاهرات ها شرکت کرده اند. عبدالله افزود: اقدامات سرخود در اقلیم کردستان به بسته شدن مجموعه رسانه ای «نالیا» از جمله شبکه «ان آر تی» و بازداشت «شاسوار عبدالواحد» رئیس حزب «الجیل الجدید» (نسل جدید) منجر شده است که از سرنوشت او اطلاعاتی وجود ندارد.

به گفته این عضو جنبش گوران، یک نماینده پارلمان اقلیم کردستان به نان «رابون معروف» نیز در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده است. عبدالله گفت ناتوانی دولت اقلیم کردستان در پرداخت حقوق کارمندان و فراهم کردن ساده ترین مطالبات آنها باعث شد تا مردم تنها خواستار کناره گیری این دولت شوند و اگر دیگر شهروندان عراقی در بغداد و جنوب کشور از وضع برادران خود در اقلیم کردستان آگاه شوند، برای یاری آنها دست به کار خواهند شد.

وی از دولت مرکزی عراق هم انتقاد کرد و گفت مسئولان بغداد نسبت به اوضاع پیش آمده بی توجه هستند و به سرکوب شهروندان اقلیم کردستان از سوی دولت این منطقه توجه نمی کنند. وی ضمن متهم کردن حیدر العبادی به استفاده سیاسی از تحولات اخیر اقلیم کردستان برای انتخابات پیش روی پارلمانی در عراق گفت: متأسفانه دولت در برابر مسئولیت های قانونی خود در خصوص اقلیم کردستان شانه خالی می کند.

این نماینده پارلمان عراق تنها راهکار حل این بحران را دخالت بین المللی برای آزادی صدها غیرنظامی بازداشت شده به وسیله دولت اقلیم کردستان دانسته و گفت جامعه جهانی باید به اربیل فشار وارد کند تا به حقوق بشر احترام بگذارد و حمله وحشیانه خود برای ساکت نگاه داشتن مردم را متوقف کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی