سایز متن   /

منابع آگاه اعلام کردند که حزب «اتحاد اسلامی» (یکگرتوو) نیز قصد دارد پس از دو حزب «گوران» و «جماعت اسلامی» از حکومت محلی اقلیم کردستان عراق خارج شود.

حزب اتحاد اسلامی در منطقه کردستان عراق، اعلام کرد که ۷۵ درصد از اعضای این حزب سیاسی، با خروج از حکومت محلی این منطقه، موافقند.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات» عراق، برخی منابع آگاه در این حزب کُردی، اعلام کردند که نشست شورای رهبری این حزب به منظور بررسی مسئله خروج از حکومت منطقه کردستان یا باقی ماندن در آن، برگزار شد. هفته پیش در داخل این حزب، یک نظرسنجی درباره باقی‌ماندن یا خروج از حکومت برگزار شده بود که طی آن، ۷۵ درصد، خواستار خروج از دولت شده بودند.

در صورت خروج این حزب از حکومت منطقه کردستان، خواستار تشکیل دولت انتقالی برای یک تا سه ماه خواهد شد تا انتخابات جدید در منطقه کردستان برگزار شود.

هفته پیش، دو حزب گوران و جماعت اسلامی، تصمیم گرفتند که از حکومت منطقه کردستان خارج شوند و در عین حال، حزب گوران اعلام کرد که «یوسف محمد» از رهبران این حزب که پست ریاست پارلمان منطقه کردستان را دارد، نیز از این پست کناره‌گیری کرده است.

دوشنبه پیش؛ همزمان با آغاز تظاهرات‌ اعتراض آمیز در منطقه کردستان، رهبران این دو حزب نشستی را برگزار کردند و طی بیانیه‌ای مشترک از مطالبات شروع تظاهرات‌کنندگان و اعلام اعتراض آنها به صورتی کاملا مسالمت‌آمیز، حمایت کردند و در نهایت چهارشنبه، خروجشان از دولت را اعلام کردند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی