سایز متن   /

نماینده ویژه آمریکا با هدف اقناع مخالفان مسلح برای همکاری با پ.ک.ک به سوریه اعزام شد.

به گزارش کورد پاریز روزنامه وطن ترکیه در خبری اعلام کرد که فدوا الاوجیلی با هدف جلب نظر و اقناع گروه های مخالف مسلح دولت بشار اسد به منظور همکاری با شبه نظامیان پ.ک.ک از سوی آمریکا به شمال سوریه اعزام شده است.

وبسایت اینترنتی روزنامه وطن در خبری نوشت: فدوا الاوجیلی فرستاده ویژه آمریکا به سوریه ماموریت دارد تا ضمن مذاکره با سازمان های غیر دولتی و گروه های مسلح مخالف دولت بشار اسد، نظر آنها را برای همکاری با پ.ک.ک و تشکیل یک مجلس مشترک در محدوده مناطق تحت کنترل نیروهای پ.ک.ک در شمال سوریه جلب کند.
به نوشته این رسانه، الاوجیلی سوری تبار آمریکایی، حمایت مالی عربستان و امارات را نیز پشت سر خود دارد و برای جلب نظر گروه های مسلح مخالف، وعده های مالی نیز می دهد.
وطن نوشت: نقش الاوجیلی در همکاری پ.ک.ک و آمریکا در رقه بسیار مهم محسوب می شود چرا که او در توافقات پشت پرده سازمان جاسوسی آمریکا با پ.ک.ک نقش مهمی را ایفا کرده است.
به نوشته وطن، فدوا الاوجیلی سوری تبار از ۴۰ سال پیش ساکن آمریکا است و با سران کشورهای امارات، عربستان و مصر ارتباطات نزدیکی دارد.
آمریکا و اسرائیل با حمایت تسلیحاتی و اقتصادی از جدایی طلبان وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه قصد تشکیل یک دولت محلی کُردی در شمال این کشور را دارند تا بتوانند نفوذ خود در منطقه را حفظ کرده و در ادامه گسترش دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ۷ ماه می ۲۰۱۷ با وجود مخالفت های ترکیه مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.

از آن تاریخ تا کنون صدها کامیون تجهیزات برای گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به «YPG» ارسال کرده است.

یک نویسنده و روزنامه نگار مطرح ترکیه معتقد است: هدف آمریکا از حمایت تسلیحاتی و سیاسی از شاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG و HSD) تأسیس دولت مستقل کُردی در شمال سوریه است و همکاری آنکارا و دمشق می تواند مانع تحقق آن شود.

محمد علی گولر نویسنده و روزنامه نگار ترکیه به اسپوتنیک نیوز گفت: شواهد و مستندات حکایت از آن دارد که ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا ۸۵۰ نفر را آموزش داده تا کنترل رقه پس از اخراج داعش از این شهر را بر عهده بگیرند و در میان این افراد اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه نیز وجود دارند. به گفته این این روزنامه نگار مشارکت شاخه نظامی پ.ک.ک در عملیات آزاد سازی رقه در چارچوب ایجاد زیرساخت تاسیس دولت مستقل کردی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی