سایز متن   /

دبیرکل بنیاد هابیلیان کشور با اشاره به وجود یک هزار و ۸۷۰ شهید ترور در استان کردستان گفت: ۴۰ نفر از علمای اهل سنت به دست تروریست‌ها به مقام شهادت نائل آمدند.

به گزارش کورد پاریز، سیدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان کشور در نشست خبری برگزاری یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان که امروز، ۲۴ آذرماه در سالن دولت استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تروریست یکی از مباحثی است که چهل سال کشور را درگیر این اقدامات کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ سال پیش یک جمعی از خانواده شهدای ترور در مشهد مقدس با عنوان بنیاد هابیلیان تشکیل شد و اقدامات خود را از همان زمان آغاز کردند، افزود: این بنیاد اولین آمار شهدای ترور را در حدود دو سال کار تحقیقاتی انجام داده است.
دبیرکل بنیاد هابیلیان کشور بیان کرد: در راستای انجام این کار تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران به دست ۳۵ گروه تروریستی به شهادت رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اولین اقدام تروریستی ۲۲ بهمن ۵۷ در استان کردستان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در فاصله زمانی ۲۲ تا ۲۹ بهمن همان سال حدود ۱۱ اقدام تروریستی را در کردستان شاهد بوده‌ایم.
هاشمی‌نژاد اعلام کرد: استان کردستان ۱۰ درصد از شهدای ترور کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: تنها کسانی که از روز اول در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کردند و سلاح به دست سد مقابل آن‌ها شدند، مردم استان کردستان بود.
وی با اشاره به اقدام تروریستی سال ۲۸ اسفند ماه سال ۵۷ که گروهک‌های تروریستی با هلی‌کوپتر مردم کردستان را مورد هدف قرار دادند، گفت: ۱۰۰ نفر در این اقدام شهید و ۵۰۰ نفر مجروح شدند.
دبیرکل بنیاد هابیلیان کشور با اشاره به وجود یک هزار و ۸۷۰ شهید ترور در استان کردستان گفت: ۴۰ نفر از علمای اهل سنت به دست تروریست‌ها به مقام شهادت نائل آمدند.
وی اعلام کرد: از شهدای ترور استان ۵۰ نفر کارمند، ۲۰ نفر زنان خانه دار، ۱۰۰ نفر کارگر، ۲۰ نفر کودک که سه کودک زیر پنج سال، ۷۰ نفر دانش آموز، دانشجو و معلم، ۵۰ نفر شهید جهادسازندگی، ۱۵۰ نفر اصناف، ۴۵۰ شهید بسیج و پیشمرگ مسلمان، ۴۰۰ نفر شهید نیروی انتظامی، نظامی و … هستند.
هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه بعد از تهران بیشترین هدف‌های تروریستی مربوط به استان کردستان است، بیان کرد: در این راستا یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد هابیلیان استان کردستان بود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان در سال ۹۷ افزود: براین اساس اولین یادواره شهدای ترور را به استان کردستان اختصاص دادیم.
دبیرکل بنیاد هابیلیان کشور در پایان ازآغاز کار تحقیقاتی سرگذشت پژوهی شهدای استان کردستان خبر داد و یادآور شد: آمار و ارقام بنیاد هابیلیان در مورد شهدای ترور سند رسمی کشور شده است که امیدواریم در بخش سرگذشت پژوهی شهدا نیز کار تحقیقاتی در این سطح را ارائه دهیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی