سایز متن   /

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD تنها نماینده بخش خیلی کوچکی از کردهای سوریه است.

به گزارش کورد پاریز، مولود چاوش اوغلو که در گفتگو با تلویزیون ترکیه سخن می گفت افزود:  شاخه پ.ک.ک در سوریه اکنون بخش هایی از شمال خاک سوریه را در کنترل خود دارد اما کردهایی که از این مناطق مهاجرت کرده اند به دلیل رفتار خشن و افراطی پ.ک.ک حاضر نیستند به محل سکونت خود برگردند.

وی در ادامه گفت: ما مخالف برادران کرد خود نیستیم. بلکه ما مخالف گروه جدایی طلب پ.ک.ک هستیم. گروه های مختلف کُردی در شمال سوریه وجود دارند که می توانند در کنگره ملی سوریه و مذاکرات درباره آینده این کشور شرکت کنند و ما فهرست آنها را به روسیه دادیم. ما در این زمینه با ایران و روسیه نیز تبادل نظر می کنیم.

چاوش اوغلو در مورد عفرین نیز گفت: گروه پ.ک.ک عفرین را اشغال کرده و از ناحیه این منطقه برای ما تهدید وجود دارد و برای ما مهم نیست چه کسانی آنجا هستند مهم این است تهدید را برطرف کنیم. از این منطقه سمت ما حمله می شود و هر زمان لازم بدانیم به آنجا حمله خواهیم کرد.

همزمان شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که جبهه ای متشکل از چندین حزب و جریان سیاسی کُردی است و سیاست های پ.ک.ک را قبول ندارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پ.ک.ک نماینده کردهای سوریه نیست و حق ندارد در مذاکرات حل بحران سوریه شرکت کند.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS ، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.

لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود که قصد بازگشت به مناطق کردنشین شمال سوریه را دارد اما پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS  بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی