سایز متن   /

فرماندار شنگال (سنجار) اعلام کرد: حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در شنگال یکی از موانع جدی بر سر راه بازگشت آوارگان به خانه هایشان است.

به گزارش کورد پاریز ، ” محما خلیل” فرماندار شنگال ضمن هشدار درباره وضعیت این شهر گفت: تمامی حوزه‌های زندگی در شنگال در وضعیتی کاملا نامناسب قرار دارد.
خلیل در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: پ.ک.ک افرادی را به عنوان مدیران محلی در شنگال تعیین کرده اما مدیران قانونی شنگال و مسئولان اداری استان نینوا ، انتصابات گروه پ.ک.ک در شنگال را تأئید نمی کنند .

فرماندار شنگال در ادامه گفت: پ.ک.ک قادر به اداره‌ی شنگال نیست چراکه مردم این منطقه کاملا ضد حضور این گروه هستد و به همین دلیل هم مردم باردیگر آواره شده‌اند. اگر پ.ک.ک مدعی است که به خواست مردم در آنجا مستقر شده‌اند ، سئوال اینجاست چرا مردم به منطقه تحت کنترل آنها باز نمی‌گردند و در آوارگی به سر می‌برند؟

وی در پایان گفته پ.ک.ک از رسیدن کمک‌های مردمی به ساکنان شنگال جوگیری می‌کند. حضور پ.ک.ک در منطقه تأثیرات منفی دارد و از هم‌اکنون نیز سطح بیکاری در حالت خطرناکی است و مردم قادر نیستند امرار معاش کنند .

در روز سوم آگوست سال ۲۰۱۴ شبه نظامیانِ گروهک تکفیری – تروریستی داعش بدون کمترین مقاومتی از سوی نیروهای پیشمرگه ی کردستان عراق (وابسته به بارزانی ها)، شنگال و بسیاری از روستاها و شهرک های اطراف این شهر را اشغال کردند که بر اثر این حمله ی وحشیانه حدود ۵ هزار نفر از کُردهای ایزدی کشته شدند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر آواره شده و بین دو تا سه هزار نفر که اکثرشان زن و دختر جوان بودند اسیر شدند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی