سایز متن   /

از بیمارستان شهر قارص در شرق ترکیه خبر می رسد که حال دو مجروح حادثه تروریستی مرز ماکو در حال بهبودی است اما تصمیم برای اعزام آمبولانس زمینی به جای بالگرد برای انتقال به کشور موجب نگرانی پزشکان و نیز خانواده های آنان شده است.

به گزارش کورد پاریز هفته گذشته مهندس علی گلشن و مهندس حسن زمانی، کارشناسان آب های سطحی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به همراه استواریکم توحید ملک‌زاده از نیروهای مرزبانی این استان برای بررسی میله های مرزی و نیز وضعیت آب های سطحی منطقه مرزی ماکو اعزام شده بودند که مورد حمله تروریستی گروهک پ.ک.ک قرار گرفتند.

در این حادثه تروریستی، هر سه نفر مورد اصابت چندین گلوله تروریست های غرب قرار گرفتند که منجر به شهادت مرزبان رشید ناجا و مجروحیت شدید دو کارشناس دیگر شد.

بر اساس اعلام منابع خبری موثق، شهید استوار ملک زاده علی رغم مقاومت غرورآفرین، بدلیل اصابت گلوله به قلب‌اش به شهادت رسید و علی گلشن هم با اصابت ۶ گلوله و حسن زمانی هم با ۷ گلوله به شدت زخمی شدند.

با توجه به اصابت چندین گلوله به تمام نقاط بدن، زنده ماندن کارشناسان مجروح ایرانی شبیه معجزه بوده است

یکی از مجروحان این حادثه تروریستی گفت که تروریست های پ.ک.ک برای اطمینان از کشته شدن ما و احتمالا برای شلیک تیر خلاص، به سمت ما حرکت کردند.

وی ادامه داد: در حالی که هردو شهادتین را به زبان آوردیم، با اقدام به موقع مرزبانی ایران و تیراندازی مستمر به سمت تروریست ها، از ادامه حرکت به سمت ما منصرف و متواری شدند.

اقدام به موقع دیپلماتیک سفارت ایران در آنکارا عامل نجات جان کارشناسان ایرانی

یکی از نکات مهم و قابل توجه این حادثه، اقدام به موقع دیپلماتیک سفارت ایران در آنکارا و نیز استانداری آذربایجان غربی برای نجات جان کارشناسان ایرانی است.

بلافاصله بعد از حادثه تروریستی منطقه مرزی ماکو، از سوی سفارت کشورمان با “رحمی دوغان” استاندار قارص ترکیه تماس گرفته شده و ضمن تاکید به حساسیت موضوع، خواستار کمک فوری به مجروحان این حادثه شدند.

بدنبال هماهنگی استاندار قارص، ارتش ترکیه با اعزام بالگرد، پیکر شهید و نیز مجروحان حادثه به بیمارستان قارص ترکیه اعزام شده و با آماده باش اتاق های عمل و اقدام به موقع اکیپ جراحان، گلوله های تروریست ها از بدن کارشناسان بیرون آورده شد.

مهندس علی گلشن امروز از ICU به بخش منتقل می شود/ او خطر بزرگی پشت سر گذاشت

بر اساس این گزارش، درطول هفته گذشته نیز مجروحان ایرانی بستری شده در بیمارستان قارص بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و بصورت مستمر تحت کنترل و پیگیری پزشکان قرار داشته اند.

علاوه بر این مسئولان ایرانی از شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بطور متناوب به بیمارستان قارص اعزام شده و همراه مجروحان و خانواده های نگران آنان بوده اند.

از وزارت نیرو نیز خبر می رسد که اقدامات لازم برای پیگیری درمان کارشناسان یاد شده انجام گرفته است.

پیشینه فعالیت های خرابکارانه پ.ک.ک و پژاک در مناطق مرزی

باج گیری از صاحبان چند معدن در پیرانشهر، اخاذی از کارخانه آسفالت سازی مریوان، اخاذی و باج گیری از عشایر چالدران، شوط، پلدشت و ماکو در فصل بهار و هنگام کوچ عشایر به ییلاق های کوهستانیِ نزدیک مرز، باج گیری از واحدهای تولیدی کشاورزی  مرغداری ها،دامداری ها، واحدهای پرورش ماهی ، زنبور داران و اخاذی مسلحانه از  کارگاهها و مراکز تولیدی صنعتی، انفجار خط لوله گاز ایران به ترکیه،   نمونه های دیگری از مصداق های تروریسم اقتصادیِ پ.ک.ک در مناطق غربی کشور و نواحی مرزی محسوب می شوند.

آمار منتشر شده حاکی از آن است که گروهک پژاک بیش از ۲۳۰ مورد اقدام به تخریب اموال مردم کرده است که از جمله ی آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تخریب اموال و آتش زدن ادوات در معدن سنگ مرمر روستای فاباخ تپه در شهرستان سلماس در تیر ماه ۱۳۸۹
  • انفجار ساختمان و دستگاه های کارخانه شن و ماسه در بخش نازلوچای ارومیه در خرداد ماه سال ۱۳۸۹
  • آتش زدن کارخانه صابون سازی در روستای کافی طومار شهرستان بوکان
  • تخریب اموال و آتش زدن دستگاه های معدن سنگ در روستاهای گل ماوران شهرستان اشنویه
  • آتش زدن خودرو و ادوات معدن سنگ منطقه قلات پیرانشهر
  • آتش زدن و انفجار ماشین های راهسازی در استان های کردستان و آذربایجان غربی
  • تخریب چندین استخر پرورش ماهی در استان های کردستان و آذربایجان غربی
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی