- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ترامپ زیرقولش زد/ کمک تسلیحاتی به پ.ک.ک ادامه دارد

نیروهای آمریکایی دور جدید کمک‌های نظامی خود برای پ.ک.ک را از طریق منطقه کردستان عراق و سپس استان «حسکه» در سوریه به دست شاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه (نیروهای سوریه دموکراتیک  و یگان‌های مدافع خلق)  رساندند.

به گزارش کورد پاریز رسانه‌های ترکیه گزارش دادند آمریکا برخلاف قولی که مبنی بر توقف ارسال تسلیحات برای پ.ک.ک به ترکیه داده است دوباره برای آنان سلاح ارسال کرده است.

چندین روزنامه ترکیه‌ای از جمله دیلی صاباح، ینی‌شفق و حریّت گزارش دادند که تسلیحات جدید آمریکایی شامل خودروهای زرهی و مسلسل‌های سنگین می‌شود.

بر این اساس، نیروهای آمریکایی دور جدید کمک‌های نظامی را از طریق منطقه کردستان عراق و سپس استان «حسکه» در سوریه به دست نشاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه (نیروهای سوریه دموکراتیک  و یگان‌های مدافع خلق)  رساندند.

همچنین گروه موسوم بهدیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان، از قول منابع میدانی اعلام کرد کاروانی از خودروهای نظامی ترکیه اوایل هفته جاری از گذرگاه مرزی «اسکندرون» عبور کرده و با ورود به خاک سوریه، به سمت شهر «عفرین» پیش‌روی کردند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، وعده داده بود حمایت تسلیحاتی از پ.ک.ک را متوقف کند.

خبرگزاری فرانسه اخیرا با انتشار تصاویری از ارسال محموله های سلاح های سبک و سنگین آمریکا به شبه نظامیان پ.ک.ک در شهر “قامشلو” خبر داد.

محموله های ارسالی آمریکا شامل دهها خودروی نظامی و انواع سلاح های سبک و سنگین بود.

از ماه ژوئن گذشته حدود ۴ هزار کامیون حامل تسلیحات آمریکایی از مبادی مختلف در اختیار پ.ک.ک قرار گرفته است. آمریکا اصلی ترین پشتیبان مالی و تسلیحاتی پ.ک.ک محسوب می شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اخیرا با اشاره به سندی به دست آمده توسط خبرنگارش از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ۱۲ هزار سلاح انفرادی، ۶ هزار قبضه مسلسل، ۳۵۰۰ قبضه مسلسل سنگین، سه هزار قبضه سلاح ضد تانک ساخت آمریکا و یک هزار قبضه سلاح ضد تانک AT-4 ساخت آمریکا جزو لیست تسلیحات ارسالی آمریکا برای پ.ک.ک بوده است. .
این رسانه، ۲۳۵ قبضه خمپاره انداز، ۱۰۰ تفنگ تک تیراندازان، ۴۵۰ عدد دوربین دید در شب PV-7 و ۱۵۰ عدد دوربین مادون قرمز را نیز جزو سایر سلاح های ارسالی به شاخه های نظامی پ.ک.ک ذکر کرد.

ارسال کمک های تسلیحاتی از آمریکا به پ.ک.ک باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شده و روابط را به سطح بحرانی سوق داده است.
ترکیه در ماههای گذشته همواره دولت قبلی و فعلی آمریکا را به ارتباط با گروه های تروریستی سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) متهم کرده و مدعی است که سلاح های آمریکایی ارسال شده به این گروه ها بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، به جای مبارزه با داعش و دولت سوریه، در اختیار گروه مادر یعنی پ.ک.ک قرار می گیرد که خود این گروه در فهرست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

ترکیه همچنین اعلام کرده است پ.ک.ک از طریق شاخه های نظامی خود در صدد تشکیل کشور و یا منطقه مستقل کردنشین در شمال سوریه و جنوب مرزهای طولانی ترکیه با سوریه است.