سایز متن   /

کاخ کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و ترکیه با هم در مورد بعضی مسائل مهم سوریه به توافق رسیده اند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از هاوارنیوز، یکی از محورهای توافق پوتین و اردوغان در مورد ادلب و عفرین است.

بر اساس این گزارش ترکیه موافقت کرده است در قبال حمله به مواضع پ.ک.ک در عفرین و اشغال این شهر استراتژیک، ادلب را به دولت سوریه  تحویل دهد.گفته میشود روسیه نیز با حمله ترکیه به مواضع پ.ک.ک در عفرین موافقت کرده است.

ترکیه قبلا جرابلس والباب را اشغال کرده است وهدف نهایی خود را اشغال عفرین اعلام نموده است. ترکیه می گوید پ.ی.د. همان پ ک ک است وهرگز اجازه نمی دهد این گروه در شمال سوریه برای خود حکومت تشکیل دهد و مناطق سه گانه کُردی (کوبانی، جزیره و عفرین) را به هم متصل کند.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

چندی قبل هیوی مصطفی که از سوی پ.ک.ک مسئولیت اداره منطقه عفرین را برعهده دارد گفته است: خطرات جدی عفرین را تهدید می کند و ترکیه همچنان به حملاتش ادامه می دهد و ارتش ترکیه مناطق شهبا و روستاهای عزاز را بمباران کرده است. هیوی مصطفی در ادامه گفت: تاکنون آمریکا و روسیه در مقابل حملات و تهدیدات ترکیه علیه منطقه عفرین سکوت پیشه کرده اند و ما خواستار شکست این سکوت هستیم چراکه هرگونه لشکرکشی ترکیه به عفرین، خسارات بزرگ و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .

روزنامه استار چاپ ترکیه دو هفته قبل نوشت:  با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه در عفرین، نیروهای پ.ک.ک برای مقابله با این عملیات، کریدور و کانال عریض و طویلی از عفرین تا کوه پارسا در شمال منطقه اعزاز ایجاد کرده اند تا از این طریق بتوانند از وضعیت محاصره نیروهای ارتش ترکیه خارج شوند. استار اضافه کرد: عناصر گروه پ.ک.ک همچنین با مین گذاری در اطراف عفرین، دام هایی را برای نیروهای ارتش ترکیه آماده کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی