سایز متن   /

خبرگزاری رسمی ترکیه از تحویل ۱۲۰ دستگاه خودروی زرهی توسط آمریکا به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه خبر داده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایالات متحده بیش از ۱۲۰ دستگاه خودروی زرهی به گروه پ ک ک  در سوریه تحویل داده است.

آناتولی به نقل از یک منبع معتبر در استان حسکه سوریه اعلام کرد: ارتش آمریکا خودروهای زرهی و مقاوم در برابر مین را از طریق مرز عراق و سوریه در اختیار گروه  پ ک ک  قرار داده است.

این منبع آگاه افزود: این سازمان تروریستی قصد دارد خودروهای زرهی به همراه صدها شبه نظامی را در منطقه عفرین در استان حلب سوریه در نزدیکی مرز ترکیه مستقر کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ۷ ماه می ۲۰۱۷ با وجود مخالفت های ترکیه مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.

از آن تاریخ تا کنون صدها کامیون تجهیزات برای گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به «YPG» ارسال کرده است. منابع ترکیه ای اعلام داشته اند این کامیون ها از نقطه مرزی سیملکا از اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل «پ.ک.ک» در خاک سوریه شده اند. طبق اسنادی که از وزارت دفاع آمریکا به دست خبرگزاری آناتولی رسیده، در لیست تسلیحات آمریکایی که در ماه جولای ۲۰۱۷ به دست پ.ک.ک در سوریه رسیده است، ۱۲هزار کلاشینیکف، ۶ هزار سلاح نیمه سنگین، ۳۵۰۰ سلاح سنگین، ۳۰۰۰ RPG-7 آمریکایی، ۱۰۰۰ پدافند AT-4 آمریکایی و روسی. ۲۳۵ راکد خمپاره، ۱۰۰ نشان شکن، ۴۵۰ دوربین مادون قرمز از نوع PV-7 و ۱۵۰ دوربین لیزری وجود داشته اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی