سایز متن   /

قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق گفت‌وگوی تلفنی‌ای را با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر انجام داد

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق گفت‌وگوی تلفنی‌ای را با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر انجام داد.
وی در این گفت‌وگوی تلفنی از صدر خواست برای مذاکرات میان بغداد و اربیل و حل اختلافات‌شان با پایبندی به قانون اساسی به میانجی‌گری بپردازد.
مقتدی صدر نیز گفت، برگزاری همه پرسی از اصل و اساس اشتباه بود پس چگونه می‌تواند با وجود عدم لغو نتایج همه پرسی به قانون اساسی پایبند بود.
وی درباره موضوع بودجه نیز تاکید کرد: دولت در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارد و مردم عراق در جنوب و مرکز وضعیت‌شان از این نظر اگر از مردم اقلیم کردستان بدتر نباشد، بهتر نیست. نباید مردم و زندگی شهروندان و ثبات معیشتی آن‌ها را وارد نزاع‌های سیاسی کرد.
روابط میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم دچار تنش شده است و همین مساله حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق را به اتخاذ تدابیری از جمله توقف پروازهای بین‌المللی در فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه و درخواست از اقلیم برای تحویل تمامی گذرگاه‌های زمینی واداشت.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی