سایز متن   /

وزیر دفاع آمریکا از ترکیه برای کمک به امنیت جهانی و شکست داعش تشکر کرد و گفت: ما همواره در کنار آن کشور برای مبارزه با پ.ک.ک و تمامی تهدیدهای تروریستی ایستاده ایم.

به گزارش کورد پاریز ، دانا وایت سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جیمز متیس در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو که در بروکسل برگزار شد و نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه دیدار کرده اند.
وایت افزود: دو وزیر برای تایید رابطه دیرینه دفاعی بین ایالات متحده و ترکیه ملاقات کردند. متیس وزیر دفاع آمریکا و جانیکلی وزیر دفاع ترکیه در ۲۳ ماه اوت در آنکارا دیدار کردند.
به گفته سخنگوی پنتاگون، جیمز متیس از کمک های ترکیه به امنیت جهانی و مبارزه برای شکست داعش تشکر کرد.
وایت همچنین اظهار کرد وزیر دفاع آمریکا تهدیدهای مطرح شده برای ترکیه را مورد تایید قرار داد و تاکید کرد ایالات متحده در مبارزه با گروه پ.ک.ک و تمامی تهدیدهای تروریستی همچنان در کنار آنکارا خواهد ایستاد.
وی گفت متیس و جانیکلی توافق کردند تمام فعالیت ها و رایزنی های دفاعی دوجانبه را ادامه دهند و به دنبال راه هایی برای تقویت همکاری های دفاعی در آینده باشند.

این در حالیست که ارسال کمک های تسلیحاتی از آمریکا به پ.ک.ک باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شده و روابط را به سطح بحرانی سوق داده است.
ترکیه در ماههای گذشته همواره دولت قبلی و فعلی آمریکا را به ارتباط با پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن متهم کرده و مدعی است که سلاح های آمریکایی ارسال شده به این گروه ها بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، به جای مبارزه با داعش و دولت سوریه، در اختیار گروه مادر یعنی پ.ک.ک قرار می گیرد که خود این گروه در فهرست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی