سایز متن   /

نیچروان بارزانی نخست وزیر تشکیلات کردستان عراق امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی، حضور نیروهای ارتش عراق در مناطق تماس با اقلیم را غیرضروری دانست و از دولت عراق خواست با آغاز مذاکرات سیاسی موافقت کند.

به گزارش کورد پاریز نیچروان بارزانی گفت: مشکلات سیاسی اربیل و بغداد با تنش و درگیری و اینکه یکی برنده و دیگری بازنده باشد، حل و فصل نخواهد شد، بلکه باید براساس گفت وگوهای جدی و بنیادی وارد مذاکرات شویم و معتقد هستیم که در قالب قانون اساسی عراق می توانیم به نتیجه برسیم.
نیچروان بارزانی همچنین با غیرقانونی خواندن لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ عراق تصریح کرد: تشکیلات کردستان عراق در صورت پرداخت حقوق کارکنان اقلیم آمادگی تحویل کامل نفت به بغداد را دارد.
وی در ارتباط با آغاز مذاکرات با بغداد اظهار داشت: بغداد هنوز آماده مذاکره با اقلیم نیست، اما ما آماده نشست با نخست وزیر عراق و آغاز مذاکرات و حل مشکلات براساس قانون اساسی عراق هستیم.
بارزانی در خصوص نقش جنبش تغییر در روند سیاسی کردستان عراق نیز گفت: ما علاقمندیم که در سریعترین زمان ممکن وزرای جنبش تغییر به دولت اقلیم بازگردند؛ آنها بخشی مهمی از روند سیاسی در کردستان عراق هستند.
وی آنچه اعمال فشار بغداد بر اربیل خواند را نادرست توصیف کرد و مدعی شد: رفتارهای کنونی در بغداد برای منحل کردن دولت اقلیم کردستان عراق است و این یک اقدام در راستای نقض قانون اساسی عراق است، نخست وزیر عراق ضروری است در فکر همه عراقی ها باشد، در شرایطی که ما آماده گفتگو هستیم وی نیز باید به این گفتگوها بپیوندند.
بارزانی همچنین در خصوص درخواست بغداد برای تحویل دروازه های مرزی و میدان های نقتی به دولت عراق گفت: با استفاده از ابزار نظامی این مشکلات قابل حل نیست؛ ما آماده حل این مشکلات در قالب قانون اساسی عراق نه برای حالا بلکه برای نسل های بعدی هم هستیم.
وی در ارتباط با اینکه توافقاتی بین هیات های نظامی دو طرف صورت گرفته نیز مدعی شد، تاکنون هیچ توافقی بین دو طرف صورت نگرفته است؛ ما برای حل مشکلات نیازمند راه حل سیاسی و نه نظامی هستیم.
نیچروان بارزانی در خصوص احتمال سفرش به ترکیه نیز گفت: هیچ زمانی برای سفر بنده به ترکیه پیش بینی نشده است، ضمن اینکه می خواهم تاکید کنم که ما نه تنها با ترکیه بلکه با جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر به مذاکره و گفتگو بوده و اگر آنها آمادگی این را داشته باشند، ما آماده این هستیم که هیاتهای خود را روانه این دو کشور کنیم و تلاش کنیم که مشکلات ما با آنها و دولت عراق در قالب قانون اساسی عراق حل و فصل شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی