سایز متن   /

حزب جماعت اسلامی عراق از آغاز تحرکات سیاسی جدی برای تشکیل دولت نجات ملی در منطقه کردستان عراق خبر داد.
به گزارش کوردپاریز، «ریبوار حمد» سخنگوی حزب جماعت اسلامی کردستان عراق، یکشنبه (امروز) از آغاز تحرکات سیاسی برای تشکیل دولت نجات ملی در منطقه کردستان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» اظهار داشت: کردستان به دلیل مدیریت ناکام شکست‌خورده سران دولت که بارزانی در راس آنها قرار دارد، به این نقطه رسیده است لذا ما با کمک گروه‌های سیاسی معتقد به تغییر و اصلاحات و شخصیت‌های آکادمیک فعال در کردستان، تلاش داریم تا ایده تشکیل دولت نجات ملی را اجرایی کنیم.

وی افزود:مردم منطقه کردستان دیگر به این دولت برای اداره روند مذاکرات با بغداد به ویژه در زمینه پرونده‌های بودجه، حقوق‌ها و …اعتماد ندارند و زیرا این دولت صرفا به فکر منافع خود است. ایده تشکیل دولت نجات یک خواسته مردمس است و دولت کنونی کردستان باید درک کند که شکست خورده و به طور کاملا متمدنانه همان‌گونه که در کشورهای بزرگ رایج و معمول است، از قدرت عقب‌نشینی کند.

پیش از این نیز، ائتلاف «برای دموکراسی و عدالت» در منطقه کردستان عراق به ریاست «برهم صالح»، از آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت انتقالی در این منطقه خبر داده و اعلام کرده بود که مسئولیت این دولت صرفا تثبیت اوضاع و بهبود امور شهروندان و انجام گفت‌وگوی جدی و شفاف با بغداد خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی