سایز متن   /

خبرگزاری گروه پ.ک.ک اعلام کرد: قاسم ششو از فرماندهان عالیرتبه نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) که در شنگال مستقر بود، بار دیگر از شنگال فرار کرد.

به گزارش کورد پاریز خبرگزاری پ.ک.ک نوشت: قاسم ششو که مردم شنگال را در اوایل اگوست ٢٠١۴ برای تبهکاران داعش تنها گذاشت و پا به فرار گذاشته بود  پس از تحرکات اخیر نیروهای دولت مرکزی عراق در حومه شنگال  باز هم فرار کرد.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه در شنگال گزارش داد دو روز پیش فرمانده‌های نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق و مسئولان نیروهای پیشمرگ در روستاهای سبا شیخ خدر و تل‌قسر با هم دیدار نموده و از نیروهای پیشمرگ خواسته بودند که افراد خود را از منطقه خارج کنند.

طبق این گزارش هنوز هیچگونه درگیری در این مناطق روی نداده است، اما گزارشهای موثق حاکی از فرار قاسم ششو از منطقه است.

در روز سوم آگوست سال ۲۰۱۴ شبه نظامیانِ گروهک تکفیری – تروریستی داعش بدون کمترین مقاومتی از سوی نیروهای پیشمرگه ی کردستان عراق (وابسته به بارزانی ها)، شنگال و بسیاری از روستاها و شهرک های اطراف این شهر را اشغال کردند که بر اثر این حمله ی وحشیانه حدود ۵ هزار نفر از کُردهای ایزدی کشته شدند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر آواره شده و بین دو تا سه هزار نفر که اکثرشان زن و دختر جوان بودند اسیر شدند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

در حال حاضر رقابت شدیدی بین پ.ک.ک و بارزانی برای کنترل منطقه استراتژیک شنگال وجود دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی