- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اردوغان: کانتون های تجزیه طلبان پ.ک.ک بخشی از پروژه تاریک علیه ترکیه است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در دیدار با جمعی از صاحب‌نظران و افراد شناخته شده مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه اظهار داشت: کانتون های خود خوانده پ.ک.ک در شمال سوریه بخشی از یک پروژه تاریک علیه ترکیه هستند.

به گزارش کورد پاریز اردوغان افزود: بار دیگر موفق شدیم در یک دوره حساس با شما مشورت کنیم. این جغرافیای قدیمی که ما نیز در درون آن قرار گرفته ایم، دوره بسیار حساسی را سپری می کند. اهدافی که در این دوره تعقیب می شود نیز عبارت است از تجزیه کن، تقسیم کن و سپس اداره کن. این روش بار دیگر در منطقه ما به کار گرفته شده است. کانتون‌های (مناطق) تروریستی که سعی می‌کنند در شمال سوریه علی‌رغم اعتراض‌های ما ایجاد کنند، از مهم‌ترین بازوهای این پروژه تاریک هستند”.

یک قرن پیش، استعمارگران بازی ملی گرایی را آغاز کردند. هنوز در تلاش برای طراحی آن بازی در قالب قومی و فرقه ای هستند. جای پدران را پسران و جای ستمگران را ظالمانى دیگر گرفته است. سناریو تغییرى نکرده است. وعده ها عملی نشده و آرزوها تحقق نیافته است.

اردوغان در واکنش به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق نیز تصریح کرد: “برای تحقق رویا‌های کودکانه برخى، حق نداریم اجازه دهیم منطقه و کشورمان به به خطر بیفتد. اینها خیال بیهوده کرده اند. نتیجه هنوز رخ نداده و کار تمام نشده، بلکه فقط آغاز شده است. تمام حریم‌های هوایی ترکیه و ایران و عراق به روى اداره اقلیم کرد شمال عراق بسته خواهد شد. در آینده مرزها نیز بسته خواهند شد. بدین ترتیب چطور مى توانید رفت و آمد بکنید؟”.

اجازه نمی دهیم برای تحقق رویاهای کودکانه یک نفر تمام منطقه و امنیت کشورمان به خطر بیفتد. این تصور که رویای ۱۶ ساله من محقق مى شود و اتفاقات پس از آن به من ارتباطى ندارد، یک خیال خام است.

رئیس جمهور ترکیه خطاب به مسئولان کرد عراقی گفت: تنها اسرائیل از تصمیم (اربیل) حمایت می کند. اینها دوست شما نیستند. امروز حامى اند، ولی فردا رهاى تان می کنند. شما باید براى جلب رضایت ما بکوشید.