سایز متن   /

رئیس حزب اسلام گرای مطالبه آزاد موسوم به (Huda Par)  اظهار کرد: ما انتظار داشتیم بعد از رفراندوم ۱۶ آوریل در ترکیه شاید قدمی در خصوص مسئله کردها برداشته شود اما حکومت هیچ اقدامی نکرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه جمهوریت، شیخموس تانری کولو، رئیس حزب اسلام گرای هدی پار در استان دیاربکر طی اظهاراتی با اشاره به رفراندوم ۱۶ آوریل در ترکیه گفت: ما انتظار داشتیم که بعد از رفراندوم ۱۶ آوریل در ترکیه شاید قدمی در خصوص مسئله کردها برداشته شود و مشکلات کردها در این کشور حل و فصل شود. آموزش زبان کردی و اعلام زبان کردی به عنوان یکی از زبان های رسمی ترکیه می توانست مسئله کردهای ترکیه را حل کند؛ ولی در خصوص این ۲ مسئله حکومت هیچ اقدامی نکرده است.

تانری کولو تاکید کرد: در قرن ۲۱ که حقوق اساسی و آزادی ها در حال افزایش است شما نمی توانید با تاسیس یک کانال تلویزیون و یا کلاس خصوصی آموزش زبان در کشوری که ۲۰ الی ۳۰ میلیون کرد در آن زندگی می کنند آنها را متقاعد کنید و به این آزادی ها کفایت کنید.

وی افزود: مسئله کردها با کردها و مسئله سلاح با پ.ک.ک باید حل شود. مسئله کردها را باید جداگانه در نظر گرفت. مسئله پ.ک.ک را جداگانه در نظر گرفت. زمانی که پ.ک.ک نبوده نیز مسئله کردها وجود داشته است.

تانری کولو در ادامه با اشاره به همکاری حزب عدالت و توسعه و جماعت گولن در گذشته خاطرنشان کرد: شما منابع این کشور را ۸ سال به پای این گروه ریخته اید. هر گونه امکانات را در اختیارشان قرار دادید. ما ندیدیم که از حزب عدالت و توسعه یک نماینده، سیاستمدار و وزیری از کار برکنار شده و یا محاکمه شود.

لازم به ذکر است، حزب کردی و اسلام گرای مطالبه آزاد در رفراندوم ۱۶ آوریل همسو با حزب عدالت و توسعه به رفراندوم رای “آری” گفته بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی