سایز متن   /

حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) گزارشی از وضعیت اضطراری در کردستان ترکیه منتشر خواهد کرد.
به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه جمهوریت، اورهان ساری بال، نماینده بورسا در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در صدر هیئتی برای بررسی وضعیت اضطراری در مناطق کردنشین ترکیه به شرق و جنوب شرق ترکیه سفر کرده است گزارشی را در دستور کار دارد که در آن به تحولات ۲ سال اخیر در شرق و جنوب شرق ترکیه پرداخته خواهد شد و در قالب گزارش مفصل به شورای مرکزی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه ابلاغ خواهد شد.
ساری بال که در راستای تکمیل این گزارش به حکاری آمده است در اظهاراتی عنوان کرده است: اقدامات خود را از دیروز در وان آغاز کرده ایم. امروز نیز در حکاری با برخی تشکیلات مدنی، اقتصادی و اجتماعی دیدارهایی داشتیم. با شهروندان عادی در خیابان ها گفتگو کرده ایم. چیزهایی که در حکاری دیدیم و شنیدیم به خصوص بعد از آن که برای شهرداری این شهر قیم تعیین شده است نشان دهنده وجود مشکلات بسیار اساسی در این منطقه است. مشکلات اساسی حکاری، یعنی بیکاری و فقر را که در صدر مشکلات مطرح است را در دستور کار قرار داده ایم. مهمترین اقدام در حکاری ایجاد سرمایه گزاری های جدید و تاسیس کار خواهد بود که در این خصوص گفتگوهایی خواهیم کرد. سیاست های امنیتی باید هر چه سریعتر از این منطقه برداشته شود. صلح باید در این منطقه حاکم شود، مردمان کرد عنصر اصلی این سرزمین ها هستند. دموکراسی واقعی که ضمانت کننده حقوق برابر، رعایت حقوق بشر، تامین حقوق اساسی و آزادی می باشد باید گسترانده شود.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: با مامورین، معلمان، کارمندان شهرداری که در چارچوب وضعیت اضطراری از کار اخراج شده اند دیدار کرده ایم. یک ناحقی بسیار بزرگی علیه این افراد صورت گرفته است. اطلاعات زیادی کسب کرده ایم که تماماً در گزارش منعکس خواهد شد. در کنار این تلاش می کنیم تا یک ارتباط معنوی میان غرب و شرق ترکیه به وجود آوریم. این منطقه بخشی از ۷۸۰ هزار کیلومتر این سرزمین است. مردم حکاری نمی خواهد شب ها را با ترس صبح کنند. نمی خواهند هر دقیقه با نیروهای امنیتی ترکیه روبه رو شوند. اینان در پی جدایی نیستند؛ می خواهند با بارو و عقیده خود آزادانه زندگی کنند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی