- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

یکیتی قتل دو عضو خود از سوی کومله را به شدت محکوم کرد

اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق (یکیتی) ضمن محکومیت شدید قتل دو عضو این حزب توسط گروه های تجزیه طلب ضد ایرانی، حضور نظامی دو ساله‌ این گروه ها در منطقه‌ بالَکایَتی اقلیم کردستان را موجب ناامنی و تحمیل هزینه‌های جانی و مادی به‌ ساکنان منطقه‌ دانست.
به‌ گزارش کورد پاریز، اتحادیه‌ میهنی کردستان (یکیتی) با صدور اطلاعیه‌ ضمن محکوم کردن قتل دو عضو این حزب به‌ نام های (فرمان و لقمان اسکندر) و مجروح کردن دو برادر دیگرشان در مزرعه‌ آن ها، از سوی اعضای مسلح گروه های تجزیه طلب ضد ایرانی در منطقه‌ چومان به‌ دلیل عدم پایبندی به‌ قانون، تصریح کرد: روستاییان و ساکنان منطقه‌ بالَکایَتی، مدت دو سال است که‌ به‌ دلیل وجود مقرهای نیروهای مسلح با توپباران و آتش گرفتن و وارد آمدن خسارت به‌ مزارعشان روبرو بوده‌اند.
اتحادیه‌ میهنی کردستان قتل دو عضو این حزب و مجروح کردن دو برادر دیگر کشته‌ شدگان از سوی گروه های مخالف ایران را نقض قانون و حقوق شهروندان اقلیم کردستان توصیف کرده‌ است.
اتحادیه‌ میهنی تصریح کرده‌ است که‌ در مقابل هر تعرض و ستمی به‌ اعضای این حزب، سکوت نخواهد کرد و باید عاملان این جرم در کمترین زمان ممکن دادگاهی شده‌ و به‌ سزای اعمالشان برسند و این مسئله‌ به‌ صورت جدی حل و فصل شود.
در پایان این اطلاعیه‌، اتحادیه‌ میهنی کردستان اعلام کرده‌ است: بر این باوریم که‌ رویکرد نظامی کنونی از سوی نیروهای بخش های کردستان، در خدمت صلح نخواهد بود و هیچ سنخیتی با وضعیت سیاسی اقلیم کردستان عراق ندارد.
شایان ذکر است، غروب روز جمعه‌ (۳ شهریور) جمعی از نیروهای گروهک تجزیه طلب کومله‌ پس از جدال لفظی با چهار برادر در روستای «گونده‌ روژ» در منطقه‌ «بالَکایَتی» در استان اربیل اقلیم کردستان عراق به‌ سوی آن ها تیراندازی کردند که‌ منجر به‌ کشته‌ شدن دو برادر و مجروح شدن دو برادر دیگر شد. پس از این رویداد مردم منطقه‌ چومان به‌ مقرهای این حزب و سه‌ گروه دیگر کُردی مخالف ایران در کوهستان هلگورد در نقطه‌ صفر مرزی با ایران (منطقه‌ عمومی پیرانشهر)حمله‌ کرده‌ و آن ها را به‌ آتش کشیدند.
اعضای مسلح این احزاب از مقرها خارج و در کوهستان ها مستقر شده‌اند.
فرمانداری چومان اعلام کرد که‌ دو عضو مسلح کومله‌ که‌ عامل قتل و مجروح شدن شهروندان این منطقه‌ هستند، خود را تسلیم پلیس کرده‌اند.