سایز متن   /

عضو رهبری حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) گفت: پ.ک.ک برای اقلیم کردستان عراق مشکلات امنیتی ایجاد کرده است و چنانچه این گروه از اقلیم کردستان خارج نشود، مشکلات بزرگتری بوجود می آیند .

به گزارش کورد پاریز، نجات حسن، عضو رهبری پارتی در مصاحبه با خبرگزاری باسنیوز گفت: گروه پ.ک.ک چندین روستای اقلیم کردستان عراق را اشغال کرده است و اکنون اعضای مسلح این گروه برای گردشگران و شهروندان خارجی که به مناطق روستایی سفر می کنند، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نجات حسن با اشاره به نگرانی مردم از پیامدهای حضور مسلحانه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق گفت: تعداد زیادی از مردم به دلیل خطر ربوده شدن از سوی پ.ک.ک و نیز اقدامات این گروه در اخاذی از مردم ، مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند.

وی گفت: پ.ک.ک به درون شهرهای اقلیم کردستان عراق نفوذ کرده و همین مساله باعث نگرانی مردم شده است و حکومت اقلیم کردستان باید بصورت جدی وارد موضوع شود.

به دلیل حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در مناطق شمالی و هم مرز با ترکیه در اقلیم کردستان عراق مستقر ؛ این مناطق بارها توسط جنگنده های ترکیه بمباران شده اند و تاکنون بالغ بر ۳۰۰ شهروند در اقلیم کردستان قربانی جان خود را از دست داده اند.
مسولان منطقه از پ.ک.ک خواسته اند تا اعضای مسلح خود را از منطقه خارج کند تا این خطر از سر مردمان منطقه برداشته شود.

صادق ابابکر یکی از ساکینین روستای (سرچم) از توابع شهرستان سوران در این باره گفت: خیلی از ساکنین روستاهای منطقه که دامپرورند؛ سالانه برای چرای دام هایشان رهسپار کوهستان های خیره در محدوده سیده کان می شوند؛ اما جنگنده های ترکیه که مواضع پ.ک.ک را بمباران می کنند این هم وطنان را نیز مورد هدف قرار می دهند و تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی شده اند.

فرماندار شهر سوران در اقلیم کردستان عراق گفت: نیروهای پ.ک.ک با سوءاستفاده از وضعیت جنگی و ناامنی در مرزها، چند منطقه را به اشغال خود درآورده اند. به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژانه هوال، کرمانج عزت فرماندار شهر سوران گفت: تحرکات و فعالیت های مسلحانه پ.ک.ک در مرزها زندگی مردم را به خطر انداخته است.

وی افزود: اعضای مسلح پ.ک.ک برای مخفی شدن و در امان ماندن از بمباران جنگنده های ترکیه ، خود را به مناطق روستایی نزدیک کرده و مخفی می شوند و همین امر خطرات زیادی را متوجه اهالی منطقه کرده است.

فرماندار سوران تاکید کرد:  پ.ک.ک از خلاء به وجود آمده ناشی از جنگ در سوریه و مبارزه علیه داعش و نیز وضعیت نابسامان منطقه است،  به نفع خود استفاده می کند و فرصت را برای خود غنیمت شمرده و اینچنین مناطق مرزی را اشغال کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی