سایز متن   /

انجمن هنری جکسون بریتانیا “The Henry Jackson Society” که نوعی “اتاق فکر” است و در زمینه سیاست و ژئوپلیتیک تحقیق می کند طی گزارشی اعلام کرد:  گروه پ.ک.ک با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا یک حکومت کوچک اقتدارگرا ایجاد کرده است.

به گزارش کورد پاریز انجمن هنری جکسون در گزارش خود می نویسد:   پ.ک.ک و شاخه آن در سوریه موسوم به PYD در واقع یکی هستند و اقدامات تروریستی انجام می دهند.

این نهاد مستقر در لندن در ادامه گزارش خود نوشت: گروه پ.ک.ک از دهه هشتاد و در دوره حافظ اسد در سوریه مستقر شده و در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد. این سازمان پس از سال ۲۰۰۲ تغییراتی را در تشکیلات خود ایجاد کرده و به صورت پ.ی.د./ی.پ.گ. در سوریه پ.چ.د.ک. در عراق و پژاک در ایران ظاهر شد. همه آنها بخشی از ک.ج.ک. هستند و همه یکی اند و همه آنها نیز فعالیت های تروریستی انجام می دهند. ایدئولوژی آنها یکی است و بر اساس فرمان عبدالله اوجالان و قندیل حرکت می کنند.

پ.ک.ک با بکارگیری اسلحه و اعمال فشار، فعالیت های شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) در مناطق کردنشین سوریه را به شدت محدود کرده و ده ها نفر از فعالان و کادرهای این شورا از سوی پیکارجویان پ.ک.ک بازداشت و روانه زندان شده اند.  ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) می گوید ما در حال تدارک اسناد و شواهد هستیم تا موارد نقض حقوق بشر از سوی پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه راا به گوش جامعه جهانی برسانند. وی با اشاره به دستگیری، ربودن و قتل گسترده اعضای و فعالان شورای میهنی کردها از سوی پ.ک.ک گفت: ما مجموعه ای از اسناد جمع کرده ایم و آنها را به دست مجامع بین المللی خواهیم رساند.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS ، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی