سایز متن   /

وزیر دفاع آمریکا در سفر به ترکیه، درباره مبارزه با گروه‌ پ.ک.ک در جنوب ترکیه و شمال سوریه مذاکره خواهد کرد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا طی سفر به ترکیه قصد دارد درباره نبرد علیه گروه «پ.ک.ک» با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش کورد پاریز سرهنگ «راب مننیگ» رئیس دفتر رسانه‌ای وزارت دفاع آمریکا با اشاره به سفر متیس در روز چهارشنبه به ترکیه، گفت: «وی درباره تعهد آمریکا به ترکیه، بعنوان یک متحد ناتو و شریک استراتژیک، تمایل به هماهنگی بر سر اقداماتی برای پیشبرد ثبات در منطقه و یافتن راه‌هایی برای برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی ترکیه از جمله نبرد علیه پ.ک.ک تاکید خواهد کرد.»

به نوشته وبگاه شبکه تلویزیونی رووداو وزیر دفاع آمریکا قرار است در این سفر با همتای ترکیه‌ای خود، وزیر خارجه این کشور و اردوغان دیدار کند.

 ادعای همکاری آمریکا با ترکیه برای مقابله با پ.ک.ک در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حدود سه ماه قبل، دستور ارسال سلاح برای شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(PYD) را صادر کرده و وزارت دفاع آمریکا را موظف کرد که برای کسب موفقیت در مبارزه با داعش در رقه، عناصر کُرد وابسته به پ.ک.ک مسلح شوند.
ارسال کمک های جدید تسلیحاتی از آمریکا به پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شد و روابط را به سطح بحرانی سوق داد.
در جریان سفر اردوغان به آمریکا و دیدار وی با ترامپ نیز خواسته دولت ترکیه در خصوص توقف حمایت آمریکا از پ.ک.ک در سوریه و ارسال نکردن سلاح به آنها همچون دیگر خواسته این کشور برآورده نشده و دولت آمریکا بر ادامه سیاست خود در حمایت از این گروه ها تاکید کرد.
بر اساس تصاویری که از پیکارجویان (پ.ک.ک) در شمال شرق سوریه منتشر شده، این گروه ها علاوه بر موشک های ضد تانک تاو، برخی دیگر از اسلحه ساخت آمریکا مانند راکت اندازهای مختلف، خمپاره اندازهای ۸۰ و ۱۲۰ میلیمتری، بمب انداز MK19، تفنگ پیاده نظام M16، خودروی نظامی هاموی، خودروی نظامی کوگار و پهپادهای کوچک را نیز در اختیار دارند.
گروه های پ.ی.د/پ.ک.ک که آمریکا آنها را متحد خود عنوان می کند، قصد تسلط بر خط مرزی واقع در فاصله بین استان حسکه سوریه تا امتداد مرز استان هاتای ترکیه را دارند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی