سایز متن   /

نویسنده و روزنامه نگار ، روزنامه ینی شفق ترکیه مطلبی با عنوان “مواظب باشید، آمریکا قدم به قدم زیر پای ترکیه را خالی می کند” نوشت و در آن تاکید کر: آمریکا با ارسال تسلیحات نظامی برای شاخه پ.ک.ک در سوریه (YPG) به دنبال تاسیس یک دولت کُردی با محوریت پ.ک.ک در منطقه است تا از این طریق ترکیه را بسوی جنگ داخلی سوق دهد.

به گزارش کورد پاریز یوسف کاپلان نوشت:  آمریکا آماده می شود تا به تدریج ترکیه را هدف قرار دهد  و ترکیه را به مشکلات داخلی مشغول نماید. آمریکا  در مرزهای جنوب ترکیه دست به اقدامات خطرناکی زده است. آمریکا در روز روشن و جلوی چشم ما با تریلی به YPG سلاح می دهد. آمریکا تلاش می کند از مناطق کردنشین شمال سوریه تا دریای مدیترانه کریدوری را ایجاد کرده و یک دولت کُردی با محوریت پ.ک.ک تاسیس کند.

وی گفت اگر این امر تحقق یابد، در ترکیه جنگ داخلی روی خواهد داد.

در پی موافقت دونالد ترامپ با ارسال تسلیحات نظامی برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه ، طی دو ماه گذشته حدود ۹۰۰ کامیون تجهیزات نظامی در اختیار پ.ک.ک در سوریه قرار گرفته است. عمده این تجهیزات از نقطه مرزی سیملکا در اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل «پ.ک.ک» در خاک سوریه شده اند.
این کامیون ها حاوی سوخت، خودروهای زرهی نظامی، مهمات و مصالح ساخت و ساز سنگین هستند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ۷ ماه می با وجود مخالفت های ترکیه  مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.
ترکیه معتقد است هرگونه سلاحی که به شاخه های اقماری پ.ک.ک در سوریه می رسد تهدیدی است برای امنیت ملی این کشور. مقامات آنکارا همچنین از سیاست دوگانه آمریکا در قبال تروریسم خشمگین هستند و معتقدند ، آمریکا از یکسو نام گروه پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و از سوی دیگر برای این گروه تسلیحات نظامی ارسال می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی