سایز متن   /

روزنامه نیویوروپ می نویسد فشارها از سوی ترکیه و آمریکا بر کردها برای تعویق زمان برگزاری رفراندوم افزایش یافته است.

به گزارش کورد پاریز، بر اساس تصمیم کمیته برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، همه پرسی استقلال در روز ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۳ مهر ۱۳۹۶ برگزار می شود. بسیاری از کشورهای جهان با برگزاری رفراندوم مخالفت کرده اند. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در تماس تلفنی با مسعود بارزانی، از وی خواسته بود زمان برگزاری رفراندوم را به تعویق بیاندازد.

روزنامه نیویورپ چاپ اروپا، در شماره امروز خود از افزایش فشارها بر بارزانی و رهبران کرد عراق برای تعویق زمان برگزاری رفراندوم خبر داد. این روزنامه نوشت این فشارها از سوی آنکارا و واشنگتن اعمال شده است.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسئولان برخی از احزاب سیاسی در اقلیم کردستان عراق روز ۲۵ سپتامبر را به عنوان روز برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان تعیین کردند.

اقلیم کردستان عراق طی ۲ سال اخیر با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است. دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان به پایان رسیده است و رایزنی ها برای توافق بر سر ادامه ریاست وی تا کنون بی نتیجه بوده است و اکثر احزاب و جریانات سیاسی کردستان عراق خواستار تعیین جایگزین برای وی هستند.

خبر تصمیم برای برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر سالجاری، موجب واکنش ها و مخالفت های جدی در داخل و خارج از عراق شد.
این تصمیم اقلیم کردستان عراق موجب واکنش های منفی کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و ترکیه شده است و این کشورها مخالفت جدی خود را با هر گونه تغییر در تمامیت ارضی کشورهای منطقه اعلام کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی