سایز متن   /

صدها نفر از والدین دانش آموزان کرد سوریه در شهر قامیشلو از توابع استان حسکه به برنامه درسی تحمیلی از سوی پ ک ک در مدارس اعتراض کردند و آن را “برنامه درسی جنگی” توصیف کردند .

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، والدین دانش آموزان معتقدند، شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) پس از کنترل منطقه تلاش می کند ذهن دانش آموزان را با ایدئولوژی خود مسموم کند. برای همین نیز بیشتر والدین کودکان خود را به مدارس خصوصی می فرستادند اما PYD این مدارس را با توسل به زور تعطیل کرده است.

تجمع والدین دانش آموزان کرد سوریه  در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر قامیشلو برگزار شد و آنها خواستار تغییر محتوای کتب درسی شدند.

یکی از والدین می گوید: برنامه درسی تحمیلی پ ک ک حاوی اشتباهات متعدد شکلی و محتوایی است. وی اعلام کرد بیشتر معلمین منصوب پ ک ک فاقد صلاحیت علمی هستند حتی گاهی دیپلم نیز ندارند. ما به اعتراض خود ادامه می دهیم تا خواسته های ما تامین شود.

پ.ک.ک با تغییر محتوای برخی از کتاب های درسی، افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان رئیس زندانی پ.ک.ک را در مواد درسی گنجانده است و با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده ها از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.

آذر ماه ۱۳۹۵ نیز شاخه پ.ک.ک در سوریه به مدیران مدرسه متوسطه مناحیل البیر در شهر قامیشلو اعلام کرده بود که موضوعاتی همچون: آشنایی با تفکر و اندیشه های عبدالله اوجالان و ایدئولوژی پ.ک.ک باید در مواد درسی دانش آموزان گنجانده شود اما مسئولان مدرسه از پذیرش چنین درخواستی سرباز زدند. اعضای مسلح پ ک ک به مدرسه متوسطه مناحیل البیر حمله کردند و مدرسه را تعطیل کردند. قبلا نیز مدیر این مدرسه از سوی پ.ک.ک تهدید شده بود. در این مدرسه در دو شیف صبح و عصر حدود دو هزار دانش آموز درس می خواندند اما به دست عوامل پ ک ک مدرسه تعطیل شد. آنها به دانش آموزان گفتند دیگر به مدرسه نیایند و در مدرسه را نیز قفل کردند.

گروه پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه روش دیگری را بکار گرفته است و از خانواده ها می خواهد تا از فرستادن کودکان خود به مدارس دولتی خودداری کنند. سران پ.ک.ک پیش از آغاز سال تحصیلی در ترکیه با انتشار بیانیه ای از خانواده های کُرد استان های شرق و جنوب شرق ترکیه خواستند کلاس های درس را بایکوت کرده و از فرستادن فرزندان خود به مدارس امتناع کنند. در پی آنکه والدین به این درخواست پ.ک.ک بی توجهی کردند، اعضای پ.ک.ک چندین مدرسه دولتی در استان های شرناخ، حکاری، دیاربکر و موش را به آتش کشیدند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی