سایز متن   /

رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی به احتمال ارتباط رهبر اپوزیسیون ترکیه با پرونده جاسوسی و افشای اسرار محرمانه دولت اشاره کرد.

به گزارش کورد پاریز ، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه عنوان داشت: در حال حاضر “انیس بربراوغلو”، یکی از نمایندگان حزب مردم جمهوری خواه ترکیه به اتهام افشای اسرار محرمانه با ارائه عکس‌هایی از کامیون‌های حامل سلاح سازمان اطلاعات ملی ترکیه به یک روزنامه اپوزیسیون به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

وی گفت: کاملا آشکار است که کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون تلاش می‌کند فضایی که ممکن است که باعث حبس وی مانند نماینده حزبش می‌شود را آلوده کند. تعجبی ندارد اگر ارتباط قلیچداراوغلو با پرونده جاسوسی که به خاطر آن یکی از نمایندگان حزبش در زندان به سر می‌برد، آشکار شود.

او با اشاره به اتهامات بربراوغلو افزود: من اخبار متفاوتی از زندان می‌شنوم که بربر اوغلو (به اعضای حزبش) می‌گوید “اگر آزادم نکنید، من صحبت خواهم کرد.”

برخی از رسانه‌های دولتی در گزارش‌هایی اعلام کردند که کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب “مردم جمهوری خواه” اسناد لازم را برای بربراوغلو فراهم کرده است.

همچنین اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش بر پاکسازی کامل حزب “عدالت و توسعه” از اعضای سازمان فتو(فتح الله گولن) خبر داد و گفت: ما کوچکترین تحملی در برابر این افراد از خودمان نشان نخواهیم داد.

وی از طرفداران حزب حاکم خواست چنانچه اطلاعاتی درباره افراد وابسته به سازمان فتو در داخل حزب دارند، در اختیار مدیریت حزب قرار دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی