سایز متن   /

معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره پیامدهای اقدام خودسرانه پ.ک.ک در برگزاری انتخابات محلی و شهرداری ها در مناطق کردنشین شمال سوریه هشدار داد.

به گزارش کورد پاریز فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه  در گفتگو با رویترز اعلام کرد : این انتخابات شبیه شوخی خواهد بود و اجازه نمی دهیم خاک سوریه تجزیه شود. ما معتقدیم مردم مناطق کردنشین نمی خواهند تمامیت ارضی سوریه را به خطر بیندازند. کسانی که این کار را بکنند تاوان آن را نیز خواهند داد.

وی افزود:  سوریه بایستی خیلی سریع مناطق تحت کنترل پ.ک.ک را از این گروه پس بگیرد.

یک سیاستمدار کرد سوریه نیز می گوید: انتخابات آینده پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه کاملا فرمایشی است و پ.ک.ک در صدد آن است در پوشش انتخابات و تظاهر به دمکراسی خود را بر مردم تحمیل کند. به گزارش کورد پاریز به نقل از Rojavanews “نوری بریمو”  عضو حزب دموکرات کردستان سوریه و عضو شورای میهنی کردهای سوریه در مورد انتخاباتی که قرار است پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه برگزار کند گفت: ما در این گونه انتخابات شرکت نمی کنیم. شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) با توسل به زور و خشونت خود را بر کردها تحمیل کرده و می خواهد با این گونه انتخابات این تحمیل را مشروع جلوه دهد.

وی افزود: هزاران نفر از مردم مناطق کردنشین سوریه آوراه شده اند.  عفرین در محاصره است در حزیره تعداد اعراب آواره خیلی زیاد است این انتخابات چگونه می خواهد برگزار شود؟ قرار است انتخاباتی سه مرحله ای توسط عوامل پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه و شمال این کشور برگزار شود.

ویرایش

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی