سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با نام بردن از تعدادی از کردهای حزب عدالت و توسعه گفت: برتری به کرد یا ترک بودن نیست بلکه هرکس به خدا نزدیک تر باشد برتر است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه جمهوریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از نقش حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در تظاهرات کوبانی گفت: در انتخابات ژوئن موفقیت را مشاهده کردند و بلافاصله بعد از آن مردم را به خیابان ها ریختند و این کارشان باعث کشته شدن ۵۳ شهروند ترکیه شد. مگر شما نماینده کردها نبودید؟ پس این کارتان چه معنی داشت؟ در حال حاضر در درون حزب ما، در سطح بلند پایه حکومتی براردان کردمان حضور دارند. همین جناب بکر بوزداغ کرد است. در عین حال سخنگوی دولت نیز کُرد است. درست است که نماینده یوزگات است ولی تصور نکنید کرد نیست. کُرد است؛ همچنین مهمت شیمشک، معاون نخست وزیر اصالتاً باتمانی بوده و کرد است. علاوه بر این ها، معاون بنده در ریاست حزب عدالت و توسعه مهدی اکر، کرد است. ما مشکل و مسئله ای در استفاده از کردها در حزب نداریم. برتری با ترک یا کرد بودن نیست. هر کس به خدا نزدیک تر است؛ برتر است.

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از پ.ک.ک عنوان کرد: هدف این سازمان، دور کردن فرزندانمان در منطقه کردنشین از مسجدها و مدرسه ها است. آنان می خواهند تا این فرزندان را با ایدئولوژی های ساختگی جذب کرده و آنان را برده خود کنند. زیرا به خوبی می دانند که از مساجد، منبرها، مناره ها و جلسه های وعظ ترور و تروریست بیرون نمی آید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی