سایز متن   /

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دوم مصاحبه با تارنمای «العهد»، نقش عربستان و قطر و ترکیه در جنگ افروزی علیه سوریه را افشا کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دوم این مصاحبه که پنجشنبه در العهد منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره برخی تلاش ها برای وادار کردن متحدان ارتش سوریه مانند مقاومت حزب الله برای خروج از منطقه جنوب سوریه گفت: با اطمینان می گویم که این تلاش ها نتیجه ای نداد و ارتش سوریه و مقاومت و همه کسانی که از ارتش سوریه حمایت می کنند زیر بار هیچ شرط و شروطی در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت و ثبات سوریه نخواهند رفت چون مقاومت و دیگر گروهای حامی سوریه اعم از دوستان روسی و ایرانی مان در چارچوب حاکمیت سوریه و تصمیم گیری های دولت سوریه فعالیت دارند.
المقداد تصریح کرد: ما همانطور که قبلا هم گفتیم از کاهش درگیری حمایت می کنیم و خط قرمزهای ما آن است که حضور هیچ نیروی بیگانه ای را در خاک سوریه نمی پذیریم مگر اینکه با اجازه دولت سوریه باشد. ما ائتلاف غربی به رهبری آمریکا را غیر قانونی می دانیم. آنها در سوریه مرتکب جنایت های زیادی در حق مردم سوریه می شوند و این خط قرمز ماست. خط قرمز دوم ما مربوط به نقش آفرینی اسرائیل است. با این وجود از برقراری امنیت و ثبات و فراهم شدن فرصتی برای مصالحه ملی چه در جنوب یا شمال و وسط کشور حمایت می کنیم.

**پیروزی در السخنه مقدمه ای برای پیروزی های بعدی خواهد بود
المقداد با تاکید بر اینکه شرط های اصلی توافق جنوب در مناطق دیگر هم پیاده خواهد شد گفت: عدم حضور نیروهای بیگانه در خاک سوریه، لزوم استفاده از این فرصت ها برای بازگشت امنیت و ثبات، جلوگیری از ریخته شدن خون مردم سوریه، تلاش برای مصالحه ملی در همه نقاط سوریه از جمله این شرط هاست.
وی تصریح کرد: ارتش سوریه بعد از پیشروی های اخیر در مناطق شرقی هم اکنون در آستانه ورود به شهر السخنه است. این شهر خط دفاع اصلی تروریست ها در مسیر دیرالزور به شمار می آید و پیروزی ارتش سوریه و متحدان در این منطقه پیروزی بزرگی خواهد بود که پیروزی های بعدی در برابر تروریسم را به دنبال خواهد داشت.

**همسویی بین اسرائیل و حکومت های مزدور عربی
المقداد با بیان اینکه اسرائیل بیشترین سود را از قتل و خونریزی در سوریه می برد گفت: ائتلاف و هم سویی بین اسرائیل و حکومت های مزدور در منطقه مانند سعودی و قطر منجر به ویرانی زیر ساخت های سوریه شده و کمک های مالی آنها به تروریست ها کار غیر اخلاقی است که این نسل یا نسل های آینده عاملان آن را مورد بازخواست قرار خواهد داد.
معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به کمک های مالی برخی کشورهای خلیج فارس به اسرائیل گفت: جای تعجبی ندارد که ایالات متحده و فرانسه و بریتانیا از نتانیاهو حمایت کنند اما تعجب اینجاست که عربستان با کمک مالی به نتانیاهو او را در برابر شهروندان فلسطینی تقویت کند و بعد هم داعیه دار حمایت از منافع امت عربی شود. این دروغ و تزویرها پشت پرده نخواهد ماند چون ملت های عرب به حقیقت این نظام ها پی برده اند.

**عربستان سعی در خاموش کردن قیام ملت فلسطین دارد
سیاستمدار برجسته سوری با اشاره به برخی ادعاها درباره فشار عربستان به نتانیاهو برای برچیدن گیت های الکترونیکی از ورودی های مسجد الاقصی گفت: از حیث سیاسی اعمال چنین فشارهایی بعید نیست چون انتفاضه ملت فلسطین به ضرر این حکومت هاست و آنها می خواهند جلوی انتفاضه را بگیرند. هدف اصلی فرونشاندن آتش قیام مردم فلسطین است و افکار عمومی در عربستان دیر یا زود به دروغگویی و تزویر و همکاری حکومت سعودی با اسرائیل اعتراف خواهد کرد.

**ترکیه اجازه عبور ۴۰۰ هزار تروریست را به داخل سوریه را داد
المقداد تصریح کرد: دولت ترکیه به بیش از چهارصد هزار تروریست اجازه داد تا با پول و سلاح و تجهیزاتشان از این کشور عبور کرده و وارد سوریه شوند و این کشور را به ویرانه تبدیل کنند؛ پول و سلاح هایی که کشورهای خلیجی در اختیار این تروریست ها قرار داده بودند. تروریست ها با سیطره بر چاه های نفت و گاز و منابع کشاورزی و فسفات، اقدام به قاچاق ثروت های سوریه به ترکیه و کشورهای دیگر کردند.
وی افزود: ما از این کشورها به خاطر جنایت هایی که در حق ملت سوریه مرتکب شدند حسابرسی خواهیم کرد.

**النصره همان القاعده است که هزاران نفر را در ۱۱ سپتامبر به قتل رساند
المقداد در پاسخ به سوالی درباره میزان جدی بودن تصمیم ترامپ برای توقف حمایت ها از گروه های مسلح و ارزیابی اش از توافق کاهش تنش در جنوب سوریه و خط قرمزهای سوریه در این منطقه گفت: اظهارات مقام های دولت جدید آمریکا مدام در حال برملا کردن سیاست های آمریکا در منطقه است. ما از مدتها پیش اعلام کرده بودیم که ایالات متحده با حمایت از گروه های مسلح در سوریه سیاست های ویرانگر و شیوه غیر قابل قبولی در پیش گرفته و میلیون ها دلار را در حمایت از این گروه ها به باد داده است.
وی افزود: آمریکا چه سودی از این حمایت ها عایدش شد وچه چیزی از دست داد؟ طبیعی بود که امروز آمریکا به همان نتیجه ای برسد که ما از چند سال پیش نسبت به آن هشدار می دادیم و می گفتیم که حمایت از گروه های تروریستی به معنی حمایت از تروریسم است و با قطعنامه های شورای امنیت و سیاست های اعلام شده خود آمریکا تضاد دارد.
وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: این اتفاق درسی برای مزدوران آمریکا بود تا بدانند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و شکی در این نبود که آمریکا در نهایت باید به این نتیجه می رسید که در صورت موفقیت تروریسم در سوریه، خود او نیز در امان نخواهد بود. آیا عاقلانه بود که آمریکا پنج میلیون دلار برای آموزش دادن به سه چهار نفر (گروه) مسلح خرج کند و در نهایت نیز این عده – که بعضی ها آن را معارضان معتدل می نامند – از اردوگاه های تحت نظر آمریکا جدا شده و به داعش بپیوندند؟ آمریکا چطور می تواند فراموش کند که این جبهه النصره همان القاعده ای است که هزاران نفر را در حادثه ۱۱ سپتامبر به قتل رساند. این کار در حق مرم آمریکا و مردم دیگر کشورهای غربی و جهان روا نیست و این کار آمریکا به ضرر مردم است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی