سایز متن   /

دبیرکل اتحادیه عرب در نامه‌ای به رئیس منطقه کردستان عراق، ضمن مخالفت با جدایی‌طلبی کردها، اعلام کرد که برگزاری همه‌پرسی استقلال به نفع هیچ طرفی در عراق از جمله کُردها نیست.

منابع آگاه دیپلماتیک عربی اعلام کردند که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نامه‌ای اختصاصی به «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، از وی خواست که در برگزاری همه‌پرسی استقلال که قرار است ۲۵ ماه سپتامبر برگزار شود، تجدیدنظر کند.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، ابو‌الغیط در این نامه تاکید کرد: همه‌پرسی مذکور پیامی منفی برای ملت عراق به همراه دارد و موجب وزش بادهای جدایی‌طلبانه و تجزیه‌طلبانه در کشور خواهد شد و اوضاع منطقه را پیچیده‌تر خواهد کرد و حتی موجب پیچیده‌تر شده مسئله کردها نیز خواهد شد و کسی موافق این مسئله نیست.

او ادامه داد، «صرفنظر از اینکه شرایط کنونی نیازمند همبستگی و توافق بیشتر است، اقدام بدون توافق ملی و هماهنگی با دولت مرکزی عراق، موجب بحرانی شدن اوضاع و وادار ساختن همه طرف‌ها به اتخاذ مواضعی سرسختانه خواهد شد و این امر به نفع آینده عراقی‌ها از جمله کردها نیست».

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به خطرناک بودن مرحله آتی در عراق، گفت که باید اعتراف کرد که داعش به دلیل برخی شرایط حاکم وارد عراق شد و نباید اجازه تکرار آنها را داد و بدون هیچ تاخیری باید، تلاش‌هایی جدی و حقیقی و مستمر برای ایجاد آشتی ملی فراگیر در عراق صورت گیرد.

در این نامه به صراحت موضع مخالف اتحادیه عرب با اصل جدایی در عراق، اعلام و تاکید شد: حقوق کردها تنها در چارچوب وجود دولت فدرال و دموکراتیک عراق، به صورت کامل محقق خواهد شد.

وی از کُردها خواست که برای دستیابی به حقوق خود و صیانت از آن، در چارچوب وطن عراق، و قانون اساسی کشور اقدام کنند نه خارج از آن. بویژه که تمامی طرف‌ها در عراق بر سر این قانون توافق کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی