- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کمپین قدرتمندی در مخالفت با همه پرسی استقلال کردستان در حال شکل گیری است

رابون معروف عضو پارلمان کردستان از لیست فراکسیون جنبش تغییر عنوان کرد: کمپین ملی و قدرتمندی علیه همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در حال شکل گیری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شارپرس، نماینده پارلمان کردستان از لیست جنبش تغییر در حساب شخصی فیسبوک خود نوشت: حزب دمکرات کردستان با حمایت تعدادی از احزاب بی هدف و موضع، در حال تحمیل همه پرسی نامشروع خود به اقلیم کردستان است.
وی ادامه داد: حزب دمکرات در تلاش است شهروندان اقلیم کردستان به جای مشارکت در یک همه پرسی آزاد و مشروع، همگی اهداف و نقشه های این حزب را تایید کرده با مسعود بارزانی دوباره بیعت کنند.
نماینده پارلمان کردستان اعلام کرد: بر خلاف اهداف حزب دمکرات کردستان کمپینی قدرتمند و همگانی علیه همه پرسی مسعود بارزانی در حال تشکیل بوده زلزله ای سیاسی در شرف وقوع است تا همزمان با نفی همه پرسی، تجربه بیست و شش ساله حکومت راهزنان را زیر سوال ببرند.
وی تصریح کرد: پیش از وقوع زلزله، حزب دمکرات و حاکمان اقلیم کردستان و تمامی شاخه و شعبه هایشان به لرزش در آمده اند.
این سخنان در حالی است که کمپینی علیه همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از سوی شاسوار عبدالواحد مالک مجموعه شرکت های نالیا تشکیل شده و خود شاسوار مدعی است که شخصیت های سیاسی و برجسته بیشتر جناح های اقلیم کردستان در این کمپین مشارکت کرده اند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسئولان برخی از احزاب سیاسی در اقلیم کردستان عراق روز ۲۵ سپتامبر را به عنوان روز برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان تعیین کردند.

اقلیم کردستان عراق طی ۲ سال اخیر با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است. دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان به پایان رسیده است و رایزنی ها برای توافق بر سر ادامه ریاست وی تا کنون بی نتیجه بوده است و اکثر احزاب و جریانات سیاسی کردستان عراق خواستار تعیین جایگزین برای وی هستند.

خبر تصمیم برای برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر سالجاری، موجب واکنش ها و مخالفت های جدی در داخل و خارج از عراق شد.
این تصمیم اقلیم کردستان عراق موجب واکنش های منفی کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و ترکیه شده است و این کشورها مخالفت جدی خود را با هر گونه تغییر در تمامیت ارضی کشورهای منطقه اعلام کرده اند.