سایز متن   /

‘کلنا اسراییل’ یا همه ما اسراییلی هستیم، عنوان هشتکی است که این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، با القای اینکه عراقی ها با اسراییل همدردی می کنند، راه افتاده است و منابع و مقام های عراقی معتقدند که این کارزارهای تبلیغاتی عمدتا ازنفوذی های رژیم صهیونیستی در کردستان عراق سرچشمه می گیرد.

به گزارش کورد پاریز محمد اللکاش نماینده پارلمان عراق، کمپین هایی با هشتک ‘همه ما اسراییلیم’ را یک حرکت سازماندهی شده دانست و گفت: ارتش های سایبری موساد این کمپین ها را راه اندازی می کنند و توانسته اند در بخش هایی ازعراق از جمله کردستان عراق نفوذ کنند.
اللکاش ، راه اندازی این کمپین ها را تلاش جدید ارتش سایبری موساد دانسته و گفته است که آنها درحال شستشوی مغزی جوانان عراق هستند و قصد دارند وانمود کنند که عراقی ها با آنان ابراز همدردی می کنند.
این کمپین مشکوک درشرایطی فضای مجازی عراق را تحت تاثیر قرار داده که این روزها ارتش صهیونیستی سرگرم سرکوب شدید فلسطینیان است.
اللکاش عدم آگاهی به فناوری اطلاعات و ارتباطات را عامل باز شدن فضا برای ارتش های سایبری موهوم دانست و گفت، موساد بعضا در برخی مناطق عراق از جمله اقلیم کردستان عراق نفوذ و چنین برنامه هایی را راه اندازی کرده است.
نماینده پارلمان عراق ، عراقی ها را مردمی متدین توصیف کرد و گفت که ملت عراق بیش از هر ملت دیگری از قضیه فلسطین دفاع کرده است و جوانان عراقی از این تبلیغات مبری هستنند.
برخی منابع می گویند، رژیم صهیونیستی، برای نفوذ در عراق سرمایه گذاری بزرگی کرده است ، بطوری که به تازگی یک سایت به زبان عربی راه اندازی کرده است که اخیرا ادعا کرده بود، ‘بیشترین همدردی با از آن ملت عراق بوده و عراقی ها از ما اسراییلی ها در برابر فلسطینی های تروریست حمایت کرده اند.’
اولین بار همین سایت اسراییلی ، خبر حضور نادیه مراد دختر ایزدی را در اسراییل منتشر کرد که با موجی از انتقاد در عراق روبه رو شد. دختر ایزدی که به عنوان اولین زنان آزاد شده از چنگال داعش مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته بود، حضورش در رسانه های منطقه وجهان باعث شهرتش شد و اخیرا در کنفرانسی به اصطلاح در حمایت از ایزدی ها در تل آویو شرکت کرد که با واکنش هموطنانش روبه رو شد.
البته در کشاندن نادیه مراد به سرزمین های اشغالی و سوء استفاده تبلیغاتی از وی ، نمی توان نقش موساد و ارتش سایبری آن را نادیده گرفت.
اعتراض عراقی ها به نادیه مراد بیشتر از آنجا بود که رژیم اشغالگر قدس در طول سه سال گذشته از گروه تروریستی داعش که خانواده نادیه را کشتار کرد و خود او را به اسارت برد، حمایت های ویژه کرده است.
این منابع بیشترین نفوذ رژیم صهیونیستی را در منطقه کردستان عراق می دانند که جاسوسان موساد در آن آزادانه تردد می کنند.
برگزاری مراسم ترحیم برای شیمون پرز و حضور یک خبرنگار زن از شبکه اسراییلی در میان پیشمرگان کرد در شمال عراق، از جمله موارد جنجالی یک سال اخیر بوده است که مقام های کرد در برابر این اتفاقات معمولا سکوت، یا ابراز بی اطلاعی کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی