- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تمامی دستورات و تصمیمات بارزانی پس از بازگشایی پارلمان لغو خواهند شد

نماینده‌ جنبش تغییر در پارلمان کردستان عراق گفت: پس از بازگشایی پارلمان کردستان، تمامی دستورات صادره و تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسعود بارزانی که مرتبط به بعد از تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۵ هستند به دلیل عدم مشروعیت ریاست وی لغو خواهند شد.
به گزارش کورد پاریز به نقل از اس. ان. ان، انور قادر عضو کمیسیون حقوقی پارلمان کردستان در این زمینه عنوان کرد: از تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۵ به بعد ریاست مسعود بارزانی در اقلیم کردستان نامشروع بوده بنا بر این تصمیمات و فرمان های وی نیز غیرقانونی به شمار می آیند. در صورت بازگشایی پارلمان نیز وجود رئیس مشروع و قانونی اقلیم کردستان برای امضا مصوبات پارلمان ضروری است.
وی افزود: بعد از بازگشایی پارلمان باید قانون ریاست اقلیم کردستان اصلاح و نسبت به انتخاب رئیس قانونی برای اقلیم اقدام گردد. تمامی تصمیمات و دستورات وی نیز که پس از پایان مدت قانونی ریاست صادر شده اند فاقد ارزش قانونی بوده و باید لغو شوند.
انور قادر ضمن اشاره به اقداماتی از سوی بارزانی همچون بخشش ویژه چندین زندانی و تعیین زمان برگزاری همه پرسی و انتخابات تصریح کرد: بر این اساس که هر آنچه بر بنیان غیر قانونی بنا نهاده شده باشد خود نیز غیرقانونی است بنا بر این دستورات و تصمیمات بارزانی نیز به همین طریق غیرقانونی بوده باید لغو شوند.