سایز متن   /

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به سخنان تند همتای آلمانی خود، اظهار کرد: آلمان به پایگاه اصلی تروریست ها علیه ترکیه بدل شده است.

به گزارش کورد پاریز  به نقل از خبرگزاری T24 ترکیه، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آلمان گفت: در طول تاریخ جمهوریت ترکیه و ملت ترک در برابر هیچ تهدیدی گردن خم نکرده اند. این مسئله را بهتر از هر کسی آلمان و برلین می داند. بنابراین باید به خوبی بدانند که این تهدیدات هیچ سودی برای آنان نخواهد داشت.

وی افزود: ۴۰ هزار پرونده پ.ک.ک در آلمان که علیه ترکیه فعالیت کرده اند وجود دارد که طرف های آلمانی می گویند توسط یک دستگاه قضایی مستقل در حال پیگیری است. آلمان به پایگاه اصلی برای گروه های تروریستی که علیه ما فعالیت می کنند، تبدیل شده است. آلمان به عنوان متفق ما اجازه راهپیمایی گروه های تروریستی را می دهد ولی از ما خواسته آزادی سریع شهروندان آلمانی که به جرم جاسوسی در ترکیه دستگیر شده اند، را دارند. یعنی رفتاری اتخاذ کرده اند که دستگاه قضایی ترکیه را تماما نادیده می گیرد. روند قضایی این افراد همچنان ادامه دارد. این درخواست را قبول نمی کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مشکلی وجود دارد مانند ۲ دولت جدی نشسته و حرف خواهیم زد. این سخنان را شایسته یک دولت نمی دانیم. درخواست زیگمار گابریل برای مداخله در روند قضایی در قالب روابط دوستانه جای نمی گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی