سایز متن   /

حمد ابونوار فرمانده ارشد بازنشسته ارتش اردن معتقد است ترکیه در هدف قرار دادن شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) ، موافقت روسیه را به دست آورده است.

به گزارش کورد پاریز ، ترکیه که در چند روز گذشته از طریق نیروهای تحت الحمایه خود در شمال سوریه،  شبه نظامیان YPG را در شمال حلب هدف قرار داده است، خود نیز با  حمایت توپخانه و خمپاره ای از آنها به دنبال بیرون راندن نیروهای پ.ک.ک از مناطق شرقی عفرین است.

یک کارشناس نظامی اردنی با اشاره به حساس بودن شرایط منطقه و حضور قدرتمند روسیه در نزدیکی این مناطق معتقد است این اقدامات با هماهنگی با روسیه صورت می پذیرد.

این کارشناس نظامی مقیم لندن به شبکه الجزیره گفت: من فکر می کنم ترکها به نوعی چراغ سبز روسیه را در اقدامات محدود علیه پ.ک.ک در شمال سوریه کسب کرده اند.

وی درباره اهداف ترکیه از نزدیک شدن به مناطق حومه عفرین افزود: ترکیه قصد دارد مناطق امن را به حدود ۵۰۰۰ کیلومتر مربع گسترش داده و مناطق شمالی عفرین را در انزوا و محاصره قرار دهد.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

ویسی کایناک یکی از معاونان نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد : باید YPG در عفرین نابود شود.

روزنامۀ ینی شفق که از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه است در گزارشی از آمادگی کامل نیروهای نظامی ترکیه برای آغاز حمله به عفرین (تحت کنترل پ.ک.ک  در شمال سوریه و قریب الوقوع بودن این حمله خبر داد.

به گزارش ینی شفق تدارک مقدمات لازم برای آغاز حمله به عفرین توسط ارتش ترکیه با سرعتی غیر منتظره انجام شده و به مراحل پایانی خود رسیده است.
این روزنامه علت این حمله را تهدیداتی عنوان کرده که از جانب شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) متوجه مناطقی است که ارتش ترکیه با همکاری گروه های مسلح تحت حمایت خود در عملیات موسوم به سپر فرات از نیروهای داعش پاک سازی کرده است.
به نوشتۀ این روزنامه عملیات با همکاری گروه معارض سوری ارتش آزاد سوریه از اعزاز آغاز شده و به سمت مواضع (YPG) در کانتون عفرین پیش خواهد رفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی